donderdag 29 december 2016

de doelen voor 2017

Het leek me een goed idee om een aantal doelen op te stellen voor 2017. Wellicht komen daar nog een paar bij. Maar vooralsnog ben ik tevreden.


DOEL

Huis minimaliseren
Gezond blijven leven. Gezond BMI bereiken.
hyperventilatie onder controle krijgen
Buffer aanvullen tot 10000 (lopende buffer ik heb het niet over  het geld wat vaststaat)
Sparen voor eindexamencadeau oudste
Studiepot weer aanvullen (tot 5000€)
Zolder verbouwen €2500
Douche badkamer opknappen €150
Rolgordijn/badkamer en L zijn kamer
Trapopgang stuccen

ACTIES

Doorgaan met opruimrondjes
Bewegen en dieetist
Yoga, fysiotherapie
Sparen extra inkomsten genereren (marktplaats verkopen, bezuinigen op algemeen budget)
bewuste consuminderen
Bijhouden van uitgaven
Huishoudboekje bijhouden
Bijhouden doelen Doelen iedere maand evalueren


Ik heb nog nooit met doelen gewerkt, maar het schijnt een goede manier te zijn om doelen te behalen ;-)

Wat zit er in de potjes
Studiepot 5000 (collegegeld man HBO/ Collegeld zoon)
verbouwingspot
2500
lopende buffer
8000

Het geld wat voor langere tijd vaststaat en de spaarpotjes voor de kinderen hier buiten beschouwing gelaten.


Ik wil in 2018 meer gaan aflossen aan onze hypotheek, nu gebruik ik dat om de verbouwingen te bekostigen. Ons huis staat niet onder water, maar we hebben we kosten voor verdere isolatie en verbouwingen.