vrijdag 5 juni 2015

Een wereld online deel 2 met een tip!

De automatisering van dit huis valt onder de man zijn verantwoordelijkheid. Zo hebben wij in dit huis een zogenaamde FRITZ box. Daar kun je als ouders van puberende of niet puberende kinderen controle houden op de momenten dat ze WIFI gebruiken, of een filter zetten op de sites die ze bezoeken.
De man heeft, om de regels kracht bij te zetten en het WIFI gebruik en dus ook het telefoon of IPAD gebruik binnen de perken te houden de apparaten van de kinderen gecodeerd met de naam, Childaddictions ;-) En vervolgens zo ingesteld dat ze van 10:00 t/m 22:00 2 uurtjes WIFI door de week hebben en in het weekend 3 uren per dag.
Het is voor ons veel makkelijker om te controleren. Feit is wel dat ik ook vind dat wij als ouders het goede voorbeeld moeten nemen. Ik gebruik mijn laptop buiten werktijden ook maar 2 uurtjes per dag en vaak kom ik er niet eens aan. Ik beschik niet over een telefoon.

Ik merk dat het goed effect heeft op de kinderen, ze ondernemen weer andere dingen en zijn niet meer zo gefixeerd op app en spelletjes.
Er wordt weer appél op hun creativiteit gedaan.
Mijn man is dus IT er en zei afgelopen woensdag bij de presentatie van de Ipad op dochter haar nieuwe school. "De voordelen van het gebruik van de IPAD worden alleen maar genoemd terwijl er ook nadelen aankleven, bijvoorbeeld cyberpesten en beveiliging en privacy, in het onderwijs moet ook een bewustwording zijn van de nadelen en kritisch worden gevolgd. Dat geldt natuurlijk ook voor privé gebruik.

Kinderen en volwassenen moeten naar buiten en voelen en in contact staan met de echte wereld. Er is volgens ons niets mis mee om de vituele wereld enigszins te begrenzen.