woensdag 26 juni 2013

Volle woensdag

Het huis lijkt alsof er een bom ontploft is. Iedereen is weg naar school of werk en dan kan ik de puinhopen van de familie vlierbloesem opruimen. Het is niet dat ze nou zo vreselijk slordig zijn hoor, maar de ontbijtboel/was/boekjes enzo.
Zoon komt straks thuis (die heeft al vrij), die brengt de jongste spruit naar school voor op zijn stoere J.ohny Loco. Een jonger broertje is echte "chick Magnet"aldus zoon (14)
Als ie thuis komt zal ik voor komen dat hij achter de PC gaat zitten. (Net als ik nu hahaha) Hij kan eerst wel even de bovenverdieping stofzuigen.

De was zit er alweer in, het is een stralende dag en als ik de weerberichten zie meot ik ervoor zorgen dat ik vandaag nog de wasmanden leeg.
Wat overigens te doen is. Ik heb een superkort programma dagelijkse was op mijn wasmachine zitten. Die doet zijn programma in minder dan een uur en de was is dan aan de lijn in de wind ook binnen een uurtje droog.
Voor de rest staat de strijkplank nog. Ik heb een man die overhemden draagt vandaar dat ik er soms niet onderuit kom.
Stofzuigen en dweilen beneden. En een paar boodschappen. De koffie is op en dat drinken we hier vrij veel. Voor de rest de broodvooraad aanvullen.

Als het kan moet ik vanmiddag weer even grassen in de moestuin, de nieuwe tent opzetten voor dochter en koekjes bakken voor de juf die morgen jarig is.
Ik vond een hartjes koekjes vorm in de kringloopwinkel die nog als nieuw was. Overheerlijke zandkoekjes met zoontje bakken tekening erbij inpakken en wegwezen.

De zon schijnt hier met volle kracht dus ik ga snel aan de slag!