zaterdag 27 oktober 2018

De laatste dagen van de maand

Uiteindelijk had ik helaas nog een beetje aanvulling nodig deze week.
De stroop en pannekoek beleg benodigdheden waren op de super had een aanbieding dat de tweede halve prijs was. De koffie ook en ik heb nog aardappelen gekocht. Totaal €7,87 op woensdag heb ik 2 boeken gepost die verkocht zijn via bol.com €8,50 was dat.
En de nog een pakje koffie gekocht dat was een aanbieding en goedkope zoute sticks €3,34. Er kwam een vriend van onze oudste voetbal kijken. Ik had nog kleine pizzatjes in de vriezer en ze hadden wat lekkers erbij. We hebben geen frisdrank.

Totaal van de uitgaven: €529,20

Het NIBUD becijfert dat een gezin met 4 kinderen waarvan de 2 oudsten 16 en 19 zijn alleen aan voeding en levensmiddelen €677 per maand uitgeven als een maand 30 dagen duurt. €22,58 per dag.

De 529,20  is inclusief de  entree voor voetbalwedstrijden, de 3 ijsjes op het strand. Het voer voor dieren, een DVD voor derde, een vestje voor jongste, kringloop uitgaven, cadeautjes en parkeerkosten. Het is exclusief het uitje van dochter met man 70 euro. Dat is  gedeeltelijk betaald van de verkopen van babybed, spijkerbroek en leren rokje.

700 euro besteedbaar inkomen (alles moet daar van betaald worden) is het peilbedrag voor gezinnen die als ze daar onder komen recht op de voedselbank  hebben in onze regio. En terecht waarschijnlijk! Toch wil ik jullie laten zien dat je creatief met weinig kunt zijn. Ik heb je deze maand meegenomen hoe ik dat doe. Het is me goed bevallen en ik ga zeker wekelijks mijn begroting delen.