zondag 11 december 2016

Van alles wat!

Toch hé ik dacht er net aan, op facebook zet je zoiets als; Topweek gehad, oudste zoon weet naar welke HBO opleiding hij wil, Man gaat een deeltijd HBO volgen en middelste dochter haalde haar wiskunde op. Jongste vroeg om hooi voor het kindeke Jezus (dat is heel bijzonder meestal komt hij nergens mee thuis over school) Oudste kreeg zijn PWS af, en ik kreeg mijn beugel en had een goede presentatie voor een zaal met mensen. Zoiets... Maar het negatieve gaan we maar niet melden. Dat ik  ik en mijn beugel ;-)
niet eens een halve kilo afviel in twee weken ;-(, we een ontluisterend gesprek hadden met "iemand"van de school van onze jongste zoon waar ik weer wat mee moet gaan doen. (ja ik spreek in raadselen maar kan niet anders) ik net niet uitkom met mijn algemeen budget en toch moet ik ergens wat af snoepen. Bovendien ben ik iedere dag onderweg geweest vandaag en vertoont mijn huis een grauwsluier. Het is nu half twaalf en ik heb nog te weinig gedaan om lekker schoon het weekend in te gaan.
Een verstandige man zei ooit tegen me. Niets is wat het lijkt...
En daar houd ik het maar bij. Nu, gewoon wat plaatjes. Ik heb bedacht dat ik me liever op iets positiefs richt dan op het negatieve. hahha

Mensen kerstgevoel. Ik houd ervan. Samen zijn. Het enige wat ik kocht was een boom met kluit die ik over wil houden.  




kerst met linus op de TV/ DVD



 Beugelbekkie met Kerstboompje...

 Kreeg een mooi blommetje van de stichting waar ik de presentatie voor deed.

De beugel.... ik heb nu een beugel (Net als spaarcentje van het blog van  min of meer) Ik miste wat kiezen op cruciale plekken waardoor mijn bot begon te wijken. Het was een implantaat/eenbeugel/ laten gaan en kunstgebitje...Een beugel dus...
Ik heb geld in de reserves voor mijn beugel, maar ik probeer het te betalen van de lopende rekening. de controle is €35 en de bovenbeugel die nu geplaatst is, is ongeveer 300€ waarschijnlijk hoef ik geen blokjesbeugel beneden. Dan komt de offerte ruim 1500€ onder de kosten van een implantaat. (2000/2500) ik moet wel met de bus iedere maand, die kosten moet ik er bij rekenen. Dat is ongeveer 8€ totaal.  Voor nu veel pijn en blaren.....





11 opmerkingen:

  1. Je kunt proberen wax te plakken over de uitstekende stukjes. De orthodontist heeft daar misschien wel adviezen over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heb ik! En doe ik s nachts.. Maar toch auwwie!

      Verwijderen
  2. Oh jee, weer gelazer op school? :(
    Mooie boom. En mooie jij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou niet echt de school hoor, dat is reuze maar meer dingen die er omheen hangen. ik bericht je binnenkort ff.

      Verwijderen
  3. Oei een beugel, lijkt me lastig maar altijd beter dan een gebit. Lastig die pijn. Fijne kerst samen, mooi boompje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je zoon zijn PWS afgerond heeft. Hier veel stress rondom dat ding. Zoon is nog bezig met zijn onderzoek en het wil niet echt vlotten, pfff.
    Maar jij een beugel joh, toch fijn dat het zo opgelost kan worden.
    Ooh, en ik hoop dat het met die "iemand" op school van je jongste toch allemaal geregeld kan worden. Wat een energie vreet dat toch he!
    Geniet van alles rondom de kerst!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat naar zo'n gesprek op school dat gedoe betekent.
    Beugel gaat echt wennen hoor.Ik had in het begin soms dat t bloed mijn mond uitdroop als ik veel gepraat had. Maar je mond wordt steeds ongevoeliger en ik hoef de wax nu eigenlijk nooit meer te gebruiken.
    Alleen soms wat pijn met eten na t aan schroeven/ strakker zetten. Maar dat is hooguit een dag of twee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! het bloedde bij mij ook na die presentatie... hahhahah

      Verwijderen
  6. Leuk gezicht, jij en je beugel!
    En ja, we houden ons maar vast aan het positieve.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat het met een beugel op te lossen is! Balen van dat gedoe op school, hopelijk is dat snel opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om de face-boek versie te lezen ;-) Maar het echte leven daar gaat het natuurlijk om. Nou, zet hem op met je beugel en het schoolgedoe. Laat je vooral niet gek maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen