dinsdag 6 december 2016

Mooie plaatjes een fijne sinterklaas en een consuminderig bed.

Eeh ja eigenlijk zou ik dit stukje typen over heel verantwoord en consuminderig kiezen van een andere zorgverzekering. maar ik ben er eerlijk gezegd nog niet mee bezig. Dat doe ik wel hoor, altijd ná sinterklaas dus het is er bijna de tijd weer voor. Maar nu dus even niet hahha.

Eerst maar weer wat dingen op een rij, onze oudste zoon sliep op ons (tien jaar geleden al) tweedehands bed. Dat was al helemaal in elkaar geschroefd en viel vorige week in elkaar. Omdat mijn budget er bijna door heen is ;-) heb ik het provisorisch opgelost door een en ander met houtlijm in elkaar te lijmen. De matras is ook al tien jaar, en er zit een grote kuil in. Maar zoon klaagt nooit, gelukkig maar. Toch donderde afgelopen donderdag de boel weer in elkaar. toen was de maat vol. Man besloot dat er een ander bed moest komen. Hij keek op marktplaats en vond er één. Voor 50€ inclusief matras in de stad 8 kilometer verderop. Zoon moest laat voetballen en ging nadat we een kerstboom hadden opgehaald met zijn vader mee.
Het was een prachtig bed, alleen gebruikt voor logé's, en heel stevig. Ik zal van de week even een fotootje plaatsen. 50€ komt wel bovenop mijn sinterklaas cadeaus extras maar goed het is niet anders. Daar zijn noodpotjes ook voor.

Verder was het een fijne Sinterklaas iedereen was erg blij met zijn of haar cadeaus. En ook de eigengemaakte dingen vielen goed in de smaak.
Zondagavond hebben we gegourmet voor Sinterklaas. ik houd in de donkere dagen erg van kaarsjes in huis. Maar vind een doos kaarsen best duur. Zaterdag ben ik even met zoontje naar de kringloop geweest om te kijken of er kaarsjes waren. Dit was de oogst. Ze branden ook erg mooi.En het is heel gezellig in deze donkere tijd. Overigens zie je door de lage zon wel dat mijn ramen vies zijn. Volgende week zet ik ramen lappen op de agenda.


Vorige week kwam ik er op e valreep achter dat de w.elkoop klantenavond had, waarbij je korting kreeg. Ik heb voor de cavias maar voer en hooi ingeslagen.
 ik kon het allemaal net op de fiets meenemen. ik geef de cavias iedere ochtend groenvoer. Groente, fruit en sla en dergelijke. De schade was €21,95 inclusief de korting.

Verder maak ik fijne chocomel volgens de kinderen. Ik heb ooit een heleboel afgeprijsde biologische poedermelk gekocht. ik kan op internet de juiste verpakking niet vinden. Ik doe twee eetlepels in een beker maak er een papje van doe er een drupje agavesiroop in en die een kop melk in de melkopschuimer. Als ze uit school komen met de kou met overstappen in een winderige bushok is het erg fijn om je handen te warmen. Rooibosthee werkt overigens ook.


Gisteren ben ik 15 kilometer heen en 15 kilometer terug gefietst naar een dorp in de buurt. Ik schoot prachtige plaatjes. En een video...


en even een waarschuwing voor iedereen die op mijn blog het appeltjes tafelzeil herkennen, er zat een enorm gat in, en ik heb een ander gekocht. 
Bij ons mogen de kinderen de boom versieren. In de praktijk zal dat onze jongste zijn.
Middelste heeft een oude kunstkerstboom op haar kamer. Maar eerst moet hij nog even wennen aan de temperatuur denk ik ;-)


Nu ga ik maar weer door met de huishoudelijke klusjes. Wassen en zuigen. Ik wil vanmiddag proberen een stukje te wandelen voordat zoontje thuiskomt. Het is zulk fijn weer.