dinsdag 4 november 2014

Van alles wat

Ik zal steeds wat schrijven over bezuinigen op de vaste lasten, de boodschappen of het kleding budget ofzoiets, maar ik heb even geen inspiratie. Niet om niet te bezuinigen maar om daar weer een blogje van te smeden, lukt niet. Het komt deze week vast wel ergens uit mijn pen of laptop vloeien maar voor vandaag even niet.

Ik zit hier nog temidden de ontbijtboel. Mijn man ging ons zoontje naar school brengen zodat ik even de tijd voor mijzelf had.
Op de eerste verdieping zijn we druk bezig met de slaapkamers op te knappen. Dat was wederom weer 14 jaar geleden, zodat het ook echt wel moest. We hebben dat zo lowbudget mogelijk gedaan. er is een kamertje klaar nu de rest nog. Door deze klussen is het niet echt handig om boven druk te gaan schoonmaken. Het word immers toch weer smerig na een avondje behangtrekken.
Vandaag staat de was op het programma, nu de was buiten voor geen meter meer droogt, de overloop vol staat met klus artikelen, loop k meer achter dan ik zou willen.
Afgelopen zaterdag droogde ik buiten nog wat wasjes maar het lukt veelal niet om een en ander buiten te drogen met dit vochtige weer. Ik hang het nu over de verwarming en het rekje in de bijkeuken.
Heel soms doe ik de gaswasdroger aan.
De bovenste planken van de kast moeten weer even een klein opruimbeurtje hebben, en ik ga de keukenkastjes even schoonmaken.
Dinsdag is een lekkere dag om even door te halen. De jongste gaat twee keer naar school op dinsdag zodat ik de handen even wat langer vrij heb. Muziekje op en gaan.
Eerst lekker wat puin ruimen en daarna even met een sopje erdoor. Misschien als het zo lekker droog blijft dat ik ook nog even de ramen lekker mee pik. Ik heb geen spiritus meer, maar afwasmiddel kan dat truukje ook.
Ik heb mijn groente voorraad even gecheckt dus ik heb meteen maar even een weekmenu gemaakt.

maandag: penne met tomatensaus van een pakje gezeefde tomaten/knoflook/3 uien/ 1 prei/ peterselie uit de tuin en gehakt uit de vriezer. Er was nog penne over daar maak ik vanavond een maaltijdsalade van. Met komkommer, uitgebakken spekjes, bleekselderij en wat kerrie en yoghurt.

dinsdag maaltijdsalade en gevulde tomatensoep met picolini pizzatjes. De kinderen moeten allemaal naar sport om zes en zeven uur, dan blieven ze niet zware maaltijden.

woensdag wortelen met een worstje en gekookte aardappelen.

donderdag bloemkool met aardappelen en iets van vlees

vrijdag restjes dag.

Het eten zonder suiker bevalt mij zeer goed, ik heb er helemaal geen problemen mee.
Ik eet nog wel eens een stroopwafel van maple syrup van de bioboer. Maar verder taal ik echt niet naar zoet en ik voel me fantastisch!

En nu aan de slag!