dinsdag 25 november 2014

Gelazer op school en ziekenhuisbezoekjes

Mijn arm is weer een beetje beter dus ik pak mijn kans om tijdens de koffie even een blogje te tikken. Met rechts en met links hé.
We zitten in een roerige tijd, op de school van jongste gelazer. Misschien herinneren jullie mijn blogjes hier nog over. Ik heb een nieuwe blog daarvoor aangemaakt. Ik vind niet echt dat het hier hoort, de link is klik maar ik ben er wel veel mee bezig in mijn hoofd. En ook s'nachts alhoewel ik vannacht een goede nacht heb gedraaid.
Vorige week waren we met jongste naar de KNO arts, en het bleek dat hij al erg lang gehoorproblemen heeft. Het geluid moet ook heel veel versterkt worden voordat hij iets van piepjes hoorde. Hij heeft dus niet voor niets spraakproblemen, de logopedist had gelijk.
Hij heeft altijd te weinig gehoord en daarom nooit goed de woorden geleerd.
Deze week zit ik weer twee keer in het ziekenhuis, eerst bij de narcotiseur voor de jongste en dan de volgende dag bij de kaakchirurg voor mijzelf er moeten wortelresten verwijderd worden. Ik kijk er echt enorm tegenop, maar ik heb er nu iedere keer ontstekingen aan. Dat is ook niet goed. Ik ben blij dat wij niet vaak naar het ziekenhuis moeten, dat kost erg veel geld. Je moet erheen, parkeren of met de trein en dat een paar keer achterelkaar. Daar zou je een heel apart budget voor moeten hebben dan.
Nou goed, als deze week weer voorbij is kan ik mij op de Sinterklaas gaan storten. Volgende week vrijdag is het weer zover.
Het budget is 30 euro per kind. Oudste wil graag een dartbord, middelste spulletjes voor op haar kamer en jongste een treinspoor van Thomas net als E van Valhalla (www.valhallavertelt.com) hij heeft ooit op zijn kamertje geslapen en wil nu ook zo'n kamer ;-) En de treintjes.

Voor vandaag staat was opvouwen, stofzuigen, dweilen en de wc een grote beurt geven op het programma. Vanmiddag nog boven aan de gang. We zijn er aan het verbouwen en er ligt allemaal gips op de vloer. Er moet nog heel wat gebeuren, maar we zijn moe van dat gedoe op school en er moet ook gewoon nog gewerkt worden. Dus het is traag allemaal. We hopen toch dat dochter op haar nieuwe kamer kan voor de kerstvakantie.

Ik heb alweer het nieuwe salaris dus zal bekijken of ik heb bespaard op mijn boodschappenbudget. Het lijkt wel goed te zijn gegaan.

Tot zover! Een fijne dag!