zaterdag 1 november 2014

Een heerlijke herfstzaterdag

Zomaar opeens heb ik midden op een zaterdagmiddag tijd om even te gaan bloggen. Want eigenlijk zou ik dat iedere week 3 of 4 keer gaan doen.
Onze jongste is gevraagd om met zijn vriendje mee naar het bos te gaan. Ik heb meteen maar mijn tegenzin een schop onder zijn of haar achterste gegeven en heb de moestuinbak, onder handen genomen. Bovendien waste ik nog twee wassen en hing ik die in de zon te drogen op de wasdrooglijn.



Met mijn handen zo in de modder, de wormen, allerlei andere kleine insecten en de pissebedden onder de boomschors die ik vond in het bos, voel ik een moment van intens geluk.. De zon scheen heerlijk op mijn rug. Het is hier bij lange na niet de beloofde twintig graden maar ik geniet ervan. De salie staat er nog steeds goed en vol bij en de peterselie overwoekerde de moestuinbak. De peterselie heb ik geplukt die ga ik snijden en invriezen in een ijsblokjes vorm. Iedere keer dat ik dan groentesoep maak van groente die over is stop ik er een of twee van die blokjes bij.
Ik vond ook nog behoorlijk wat brandnetel wat weer opnieuw was begonnen en daardoor jonge blaadjes bevatte, daar ga ik vanmiddag een lekkere thee van trekken.
Vanochtend was de kringloop open, tezamen met jongste,middelste en man weer 4 grote dozen weggebracht. Een tshirt van adidas voor jongste weggehaald en skechers schoenen voor dochter schade €2 I love it!

Fijn weekend!