dinsdag 29 april 2014

Meivakantie

Ervaring leert dat een opgeruimd huis veel licht en lucht kan opleveren.
Licht omdat alles een stuk leger wordt en dus opgeruimder oogt. En lucht omdat bij elke zak die ik wegbreng naar de vuilnis/kringloop mij een stuk lucht opleverde, weer wat weg. Net als met een wee, die komt nooit meer terug..
We lopen nog niet echt rond in een toonzaal, in mijn beleving kan dat ook niet met drie kinderen en dito spullen, maar het begint er enigszins op te lijken.
Het is nog niet af, de overloop op zolder ligt nog vol met spullen die uitgezocht moeten worden.
En een plank in de kast in de kamer herbergt vijf mappen die nog eens goed uitgezocht moeten worden. De papieren liggen wel in de goede mappen, maar het zou voor het mooi er nog even met gaatjes ingedaan worden.

De administratie van de zaak is ook een stuk beter geregeld ik print alles meteen, en stop na betaling in de goede mappen. Vervolgens zet ik de verkoop en inkoopfacturen in een excel document zodat ik weet hoeveel BTW ik aan de kant moet zetten.
Nu voor mijn bestuursfunctie nog een pak notulen uitwerken, waarvan ik er gisteren al één pak heb gedaan.
Voor jongste zoon is het fijn dat het vakantie is, op school gaat het niet geweldig en neemt heel veel energie, vooral nadat hij dubbele oorontsteking heeft gehad en daarbij een antibiotica kuur.
Aan vakantie toe, ik hoop dat we het hele hulpverleners circuit kunnen rekken tot na de vakantie.
In mijn beleving staat de zomervakantie al bijna voor de deur als we de meivakantie gehad hebben.

Onze zoon praat nog niet zo goed en kan nog niet erg goed knippen, en vooral niet stilzitten.
Wat hij wel kan? Prachtig zingen, een aardappel schillen (heel netjes) klimmen in de hoogste bomen, was ophangen en afhalen een tent opzetten en slakken uit mijn moestuin zoeken...