maandag 6 januari 2014

Maandag wasdag

Zou ik bijna bij dit lekker kopje koffie nog een eigengemaakte muffin pakken ik kon me net nog beheersen. Zo heb ik ook mijn goede voornemens ;-)
In het donker en in de regen liepen we vanochtend naar school met twee chagrijnige kinderen omdat ze ruzie kregen om die ene paraplu zucht..
Toen ging zoontje ook nog op een onbemande-teken-plaats zitten (waar later wel iemand bleek te zitten) Dus mijn ochtend begon al goed. Die was eigenlijk al vervelend begonnen omdat ik in allerijl nog twee broeken uit moest wassen voor de jongste, omdat alles in zijn kast schoon op was.
Een blik op de uitpuilende wasmand en de rotzooi die door het huis slingert deed mij beseffen dat ik toegekomen was in het leed dat huisvrouw heet.
Vergeet ik nog te melden dat het brood op was en onze oudste zoon geen voorlicht had.
Gelukkig had ik nog een batterij dingetje in de kast want die arme jongen ziet anders geen steek midden door de landerijen.

Toen ik terug liep kwam ik nog een" prater" tegen zodat ik pas tegen negenen thuis kwam de rotzooi overziend bedacht ik mij dat ik eerst mijn rust maar even moest nemen bij een kop koffie en een blogje. Het was immers al best lang geleden sinds het hier zo stil in huis was.

Gisteren maakten we een uitstapje naar de Noord Hollandse kust de kinderen waren in opperbeste stemming en vonden het heerlijk te rennen op het strand. Jongste had een schepje en een gietertje mee en vermaakte zich in de koude wind met het rulle zand.
Ondanks dat er een leeftijdsverschil tussen de oudste en de jongste van bijna tien jaar zit zijn het de beste vrienden. Na het uitje kregen de kinderen drinken en een muffin voor ons had ik koffie mee. En ondanks dat de temperaturen hoog zijn was het toch heerlijk toeven in de warme auto.

S avonds maakte ik nog een pan spaghetti ook voor vandaag meteen want alle trainingen beginnen weer. Dan kunnen ze voor de tijd nog even en heb ik de eerste dag een beetje rust.
Gisteravond maakte ik de begroting voor het nieuwe jaar zover als kan definitief op.

Ik ga nu beginnen om mijn handen uit de mouwen te steken. Te beginnen met de was of opruimen..

Nou ja een fijne dag!