dinsdag 14 januari 2014

Geluk :-)

Het gaat om van die kleine geluksmomentjes tussendoor. Ik geloof dat het uit de film "Alles is liefde"komt.
Want echt een hele tijd alleen maar gelukkig zijn dat gaat bij mij niet op. Toch is mijn geluksgevoel wel vaak aanwezig. Dat komt ook omdat ik van de kleine dingen kan genieten.
Zoals de zon die schijnt, de geur van vochtige grond in de tuin of een lekkere cake in de oven.
Maar ook als ik voor de man zijn nieuwe hobby wielrennen een jasje scoor op marktplaats voor maar 10% van de nieuwprijs. Dat ik in ons maandbudget weer tientallen euro's extra heb weten vrij te maken, een leuk liedje op de radio.

Toch kan ik niet zeggen dat ik altijd de blije zweef (t) eef ben. Het gedrag op school van zoontje baart mij zorgen en soms letterlijk slapeloze nachten.
Het is raar dat ons kind thuis lief/behulpzaam/open is, en op school heel ander gedrag vertoond.
Zijn ontwikkeling gaat wel met sprongen voorruit, maar omdat wij met de school in een vacuĆ¼m van verschillende opvattingen zitten baart het mij zorgen.
Ik zeg altijd komt tijd komt raad. We zijn al met verschillende oplossingen bezig en we zullen zien hoe dat uitwerkt.

Momenteel gebeuren er in onze omgeving veel tragische sterfgevallen van jonge mensen die zomaar wegvallen, door ziekte of onverwacht. Ik las eens ergens dat de scheidslijn tussen leven en dood maar dun is. En zo is het ook. Sterker nog het maakt dat ik de kleinere dingen nog meer ga waarderen. Met zoontje de clics die ik op de plaatselijke marktplaats verwierf (een hele vuilniszak voor tien euro!) in elkaar zetten. Onze dochter haar dikke prachtige haar borstelen met een spraytje zodat het niet zeer doet. Ik geniet ook van onze grote zoon die zo groot wordt en eet als een bootwerker voor het eerst in zijn leven. Of het genieten van een middag koffiedrinken met mijn dikke vriendinnen zomaar een kadootje warmte krijgen van mensen die dicht bij me staan.

Dan ga ik nu mijn ultieme geluk maar eens halen uit het schrobben van de badkamer vloer, het afnemen van de muur en de plintjes, de afwas en wat dies meer zij.

Ben jij altijd gelukkig? En wat
kan bij jou een geluksgevoel oproepen?