Het huishoudboekje zoals beloofd. Het spijt me dat ik het er niet zo netjes op krijg maar mijn excel bestand pikt ie niet op.
Even een paar opmerkingen. De hypotheekrenteaftrek wordt niet maandelijks bij ons gestort maar verrekend met de aanslag van ons bedrijf. Meestal krijgen we wel iets terug. Dat stort ik naar de buffer.
Er zijn een aantal posten die 10 keer of 8 keer zijn. Als er maanden zijn dat ik ze niet hoef te betalen stort ik ze in buffer.
Elektriciteit en gas is nogal hoog terwijl ik vorig jaar 800 euro terug kreeg. Ik ga hier in de wintermaanden goed naar kijken. Prioriteit zou bij ons moeten liggen in het verkrijgen van dubbele beglazing op de bovenverdieping. Maar dan moet de buffer huis eerst weer op pijl zijn.
Vaste lasten
Hypotheek 567,01
levensverzekering 70
spaarhypotheek 52,55
ziekenfonds man en kinderen 116,20
Vlierbloesem ziekenfonds 100,53
gas/elektra 195
Water 21
Gemeentelijke belasting (vanaf april) 72,32
Hefpunt (vanaf april) 30,43
Huur CV ketel 27,25
verzekeringen 34,71
uitvaartverzekeringen 8,96
Openbaar vervoer trein (10 maanden)147,10
goede doelen 5
sport kinderen 25,50
zangles 30
schoolgeld jongste twee 4,80
Schoolgeld oudste 7,25
bankkosten 2,90
Sparen studie kinderen en buffer 240
totaal: 1758,81
Variabele kosten
Boodschappen 450
zakgeld kinderen 32
onvoorzien 75
kleding/persoonlijke verzorging 100
kadootjes 20
zakgeld Vlierbloesemman 50
Hobby man 10
totaal 738
salaris 2000
toeslagen 264
kinderbijslag 232,71
Totaal inkomsten 2496,71
Totaal uitgaven 2495,81