maandag 1 juli 2013

Geen moestuinmaandag

Ik haal vanochtend een gloeiendheet mannetje uit zijn bedje.
Ik kan niet lopen zegt ie. Dat valt mee als hij even later naar de wc loopt,maar hij is wel ziek en gaat als een ziek vogeltje op de bank liggen.
39.4 geeft de digitale thermometer aan. dochter strompelt ook uit haar bed die is gisteren van de schommel gevallen en heeft haar stuitje bezeerd.
Ik heb zelf al een weekje niet echt grip op de financien. Ik besluit dat ik vandaag maar een rustig dagje in schakel en de financien op orde breng.
Ondertussen proberen zoontje aan het drinken te krijgen.

En dan volgende week dus weer een moestuinmaandag!
Wat ben ik trouwens blij met mijn thuisblijfmoederschap, dat vond ik het allerergst. Om zeven uur s ochtends oppas regelen omdat je kind ziek was.
Nu stop ik hem lekker onder de dekens en zet een filmpje voor m op.

Heb een goede maandag!

8 opmerkingen:

  1. Aaah.... sterkte met het mannetje. Fijn he, dat je er dan gewoon kan zijn. Ik schoot altijd op zondag-avond al in de stress als ze zich even niet lekker voelden. Hoe moest ik dat dan de volgende ochtend regelen als ze echt ziek zouden zijn? Zo'n rust dat dat nu geen enkel probleem meer is.
    Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap!!! Het is inderdaad allemaal soms moeilijk te regelen als ze ziek zijn.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och arm kereltje, dat deugd niet zo'n koorts. Ik had gewoon een vrije dag genomen of mijn man. Ziek melden was ook nog een optie;). Ik zou hem nooit alleen laten, onmacht noem ik dat.
    Wel fijn dat je er dan bent want er gaat toch niks voor moederliefde. Lekker vertroetelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is heerlijk om dan als moeder gewoon bij je kindje in de zetel te kunnen zitten. Dat is goud waard (ook al is ie nu ziek). Vroeger op mijn werk waren ze zelfs boos omdat ik altijd een UV (uitzonderlijk verlof)nam wanneer één van de kids ziek waren. Nu ben ik al thuis sinds 2006 en heb ik dat niet meer.

    Veel beterschap voor het manneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap met je mannetje!!

    Fijn dat je er zelf voor hem kunt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach het manneke en je meisje, want au wat kan een zeer stuitje vervelend zijn. Nou succes met de zieke kroost en je financiën op orde brengen kan nooit kwaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och, hopelijk knappen ze snel op! Zo schept het wel rust om je financiën op orde te krijgen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Vlierbloesem,

    we zijn altijd op zoek naar vrouwen die fulltime moederen voor onze rubriek Thuisblijfmoeders! Heb je tijd en zin om mee te doen aan een interview (via de mail)? Je kunt ons mailen op tbm@thuisblijfmoeders.nl

    Het Moederfront

    BeantwoordenVerwijderen