maandag 6 mei 2013

Moestuin maandag

Ook hier is het weer moestuinmaandag. (idee van Helena)
Door het lekkere zonnetje en de warmte die daar bij komt kijken, groeien de zaailingen naar behoren. Hierbij een impressie.

 De pluksla gaat erg goed. En ik heb nog genoeg biologische zaden voor nog drie manden vol.

 Van een leverancier twee blaadjes met zaadjes met bloemen gekregen. Er komt nog niets omhoog. Ik heb de glasplaat achter er overheen gelegd om wat groei te bevorderen,
 Links een jong scheutje aardbeien wat niets doet. Rechts mooie bloemen en hopelijk heerlijke aardbeien.


Zoals je ziet de voortuin moet een flinke beurt hebben.

Hier is peterselie gezaaid.

Ik zag weer overal grote lounge sets in de tuinen staan. Die zijn echt hartstikke duur. Terwijl ik twee retro stoelen van de rommelmarkt haalde voor een euro per stuk. Een lekker plekje om s ochtends koffie te drinken.

Eenvoud loont



18 opmerkingen:

  1. Tja die loungesets... ik droom ervan! Een hoekbank in de tuin om op te hangen, heerlijk. Maar wat een geld zeg. Ooit bouw ik zelf een bank denk ik dan, dat komt nog wel, ooit. Genieten van de tuin en de zon, dat kan ook in een tuinstoeltje :-). Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. JA natuurlijk is het mooi een loungeset. MAar ik vind het t grootste bewijs van het kan best wel wat minder. Hoeveel mensen steken zich niet in de schulden om zoiets te kunnen kopen omdat het hoort.

      Verwijderen
  2. Die stoeltjes: hartstikke leuk. En ach, hoeveel tijd heb je om lekker onderuit te zitten denk ik altijd.
    Hoewel zo'n set iets blijft om van te dormen natuurlijk... kost ook niets '-)
    Paardenbloemen hier ook veel en ook helaas zevenblad.\

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken mensen die dus wel zo'n loungebank kochten en 2 van die houten Canadian chairs. Een fortuin waren ze kwijt. Het zag er prachtig uit het eerste jaar en was best een beetje jaloers. Maar als je die dingen 's winters niet in de schuur kan zetten (ook al beweerd de fabrikant dat ze buiten kunnen blijven) en ze niet goed onderhoud zijn ze het tweede jaar al veel minder mooi. Ik schrok toen ik vorige week weer bij deze mensen kwam. De loungeset onder de groene aanslag, wat een werk moet dat schoonmaken zijn. En van de Canadian chair was 1 armleuning al kapot.

    Dan ben ik toch wel blij met mijn gratis kunststof tuinset waarvan alles gewoon in de winter in de schuur kan. Alleen de tafel laat ik buiten staan, maar met een sopje is alles binnen een half uurtje weer schoon. Misschien minder mooi en minder comfort, maar het heeft me geen fortuin gekost en kan nog jaren mee.

    Wat een verspilling al die tuinsets....
    Ik vind jou stoelen ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. |Dit ben ik dus helemaal met je eens. Vaak denk ik had dat geld afgelost op je hypotheek of gebruik het voor meer tijd tijd voor je gezin bijvoorbeeld is ook onbetaalbaar.

      Verwijderen
  4. Geweldig die stoelen, had mijn oma ook :)
    Mijn buren hebben zo'n tuin met palmbomen, leuke zitjes, grote grijze tegels, een buitenhaard en zo'n loungebank. Niet mijn idee van een tuin maar het is echt serieus heel mooi! Maar die hebben een vierkante en bij de Intratuin zag ik dat dat nepriet nog wel in is maar je loungeset moet nu ronde vormen hebben.

    Lekker dat alles begint te groeien he? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. JA het zijn echt van die beppe (fries voor oma) stoelen. Weet je ze zijn van een fantastische kwaliteit i kkocht in dezelfde stijl laatst een parasol, die mensen hadden hem nog in hetzelfde plastic met een elastiekje erom. Helemaal gaar maar keurig opgepast op die parasol. Dat doet mij gewoon veel meer dan een plastic ding van de l. eenbakker.

      Verwijderen
  5. En deze stoeltjes kan je makkelijk verplaatsen :), zit je altijd in de zon ( of in de schaduw als je dat liever hebt )
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker erg handig er staat ook nog een ligstoel bij die ik vna mijn zusje kreeg. Dit hoekej is heerlijk om s ochtends koffie te drinken met de kinderen in hun vakantie. Omdat ik geen loungesets hoef heb ik tijd om met de kinderen koffie te drinken ;)

      Verwijderen
  6. heerlijk alles wat begint te groeien, enne die stoeltjes zijn ook superleuk retro:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ideaal deze stoelen, je kunt ze zo ingeklapt aan een haak aan de muur hangen. Staat s'winters niemand in de weg. Het blauwe voetenbankje, of gebruik je die als tafeltje?, altijd handig. Staat die in de weg,lever je hem weer in en krijg je nog een paar centen.
    Wat staat de aarbeiplant mooi in bloei!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat blauw is een ouderwets kratje waar bier op staat. Ik gebruik het omgekeerd als tafeltje

      Verwijderen
  8. Wij zitten ook gewoon op plastic stoeltjes hoor! Ik vind de meeste lounge-sets maar beroerd zitten, en als het echt warm is zweet je uit die kussens. Ik vind jouw stoeltjes mooi!
    De paardebloemen groeien bij ons ook goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. JA das ook eerlijk en inderdaad je zweet je naar op die stoelen als het warm is en dat hoop je natuurlijk in de zomer.

      Verwijderen
  9. Zo jammer.... Die loungestoelen reclame...

    BeantwoordenVerwijderen