vrijdag 9 november 2018

Vrijdag marktdag

Gistermiddag had ik bedacht om de jongste even uit te besteden aan mijn schoonzusje die daar erg van geniet en dan kon ik even wat achterstallig poetswerk inhalen....dat dacht ik... ik had een afspraak bij de dokter en die liep uit. Maar goed verder heb ik toch de kamer van de jongste jongetjes kunnen poetsen. De derde is op donderdag op de speciale BSO en mijn man haalt hem dan om 19 uur weer op. Zodoende had ik wel een uur om te poetsen. Ik heb wel de ramrn kunnen doen alles afgenomen en overal gestoft en gezogen maar er zat dit keer niet zoveel vaart in. Ik heb wat de puf eruit. Maar dat gaat vanzelf weer over. Ik ben s ochtends toen de kleine man sliep een hele tijd aan de telefoon geweest. Het blijkt dus dat als ik mijn woonverzekering via indeed afsluit ik ook indeed moet bellen als ik schade heb... daar kwam ik pas achter toen ik 2 keer een uur in de wacht had gestaan bij de verzekeraar. Gelukkig heb ik nooit schade maar nu had dochter een ongelukje met 2 studieboeken gehad die veel geld kosten en ik wil claimen. Het was meer dan 100 euro de schade.
S middags liep ik eerst de kringloop in. Ik vond iedere keer de kaarsen zo duur om nog maar niet te spreken van bijenwas kaarsen. Dus ik zoek het hele jaar bij de kringloop en eigenlijk nu het kerstspul in de winkel staat komen de kaarsen ook vrij. Ik betaalde voor de houders plus kaarsen en een leren bal (niet op de foto) €4,50. De gouda kaars is vast een doopkaars dat is een hele mooie dikke en brandt prachtig. Vanochtend voordat de kleine man weer ging slapen ben ik vlug even naar de groenteman markt geweest. Voor 20 euro had ik 40 perssinaasapels 1 pond kastanje champingnons, 1 bloemkool, 1 ijsbergsla, 2 kilo elstars, 7 handsinaasappels, 2 trossen bananen, 2 dikke winterwortelen, en de rest van de foto. Bij de kaasman kocht ik geraspte kaas voor €1.80 goedkoper dan bij de super en lekkerder! Nu moet ik me van de bank hijsen de koffie is op. En een vieze keuken gaapt mij aan:-) morgen meer. Dan zal ik ook even vertellen wat we hebben gegeten deze week. Vanavond eigengemaakte pizza en spaghetti die ik deze week klaar maakte.