maandag 22 september 2014

Herfst en streng op budget!

Een stevige woei vandaag, de herfst is begonnen. De bladeren vallen van de bomen en ik heb net nog een wasje in de machine gestopt. Met een extra zekering (wasknijper) zal het wel droog waaien vandaag. Edit: Nu regent het..
Het is de dag van het weekend- puinruimen, ben ik doordeweeks minimalistisch en netjes in het weekend met al dat puber/kleuter en volwassen volk om mij heen dreigt het hier algauw een puinzooi te worden. En ik verzand niet in zelfmedelijden hoor, maar het blijkt een feit dat pubers buiten korte stevige aanwijzingen nergens anders op kunnen reageren. onhandig zijn ze ook in hun groot geworden lijven.
Ik geniet overigens van dit weer, wat anderen met koude hebben heb ik met warmte, ik functioneer niet goed. Zit boven de 20 graden niet lekker in mijn vel, en heb in juli de maand met de verzengende hitte structureel te weinig geslapen door de warmte in ons huis. Ik raak daarvan uit balans.
De snijdende wind met regen op mijn gezicht geeft me al een beter humeur van 100 punten.

Ik ben ook al ruim een maand zonder suiker, of tenminste zo goed als... Suiker vind ik nu inderdaad vies en te zoet. Waar het niet zo best mee gaat zijn onze buffers en de begroting ik maak er een potje van.
Ik heb deze maand veel moeten uitgeven aan kleding voor de bruiloft van mijn zusje. Ik ga nooit naar de kapper maar deze keer gaat die wel mijn haar opsteken en mijn make up doen.Dat kost ook een lieve duit...
Nou deze vrek heeft gisteren een rekensom gemaakt wat het allemaal moet kosten en ik viel stijl achterover. Nou is het maar één keer in de zoveel jaar dat wij überhaupt een bruiloft hebben en ook nog van mijn zusje.. Dus..
Kijk, als je een consuminderaar bent krijg je moeite met geld uitgeven, en dat is bij mij niet anders. Maar als veel dingen nuttig zijn en moeten... Zucht.. Het is ook niet zo dat ik honderden euro's extra uitgeef, maar een beetje meer grip zou fijn zijn en spaarzaamheid.
Vandaar dat er een nieuw huishoudboekje komt ik alle vaste lasten weer eens doorlicht en eens ga kijken waar ik eventueel nog meer op zou kunnen besparen.

Mijn zusje vraagt geld voor haar bruiloft, wat vinden jullie een goed bedrag om te geven? We zijn er de hele dag met onze 3 kinderen.