woensdag 20 augustus 2014

Het begin van het schooljaar begint stroperig

De kop is eraf, de scholen zijn begonnen met een sprong het nieuwe jaar gingen de kinderen maandag weer naar school. S'middags was er nog een samenzijn waarbij je de lokalen van de kinderen kon bekijken. Jongste van vijf ging bij middelste van 12 kijken in groep 8. Vervolgens ging hij met haar kleuren, en zat daar een erg klein kereltje tussen de pubers in.
Maandagochtend was oudste nog thuis, hij hoefde 's middags zijn boeken pas te halen voor 3 havo. Vorig jaar heb ik elastische kaften gekocht bij de hema met een waardebon die ik nog had. En we hoeven niet te kaften meer. Ieder jaar kan hij die dingen weer gebruiken, als ze niet kapot gaan. Zoals gezegd hij doet 3 havo nog een keer, want meneer heeft gewoon niet hard genoeg gewerkt vorig jaar.
Jawél aan het begin van het jaar, op de helft een periode en twee weken voor het einde.
En ik zie gewoon een patroon, want ik heb dat ook en mijn man heeft dat ook wel. Dat je periodes heel hard aan nieuw aangeleerd gedrag bezig bent maar dat er ook weer de klad in komt op een gegeven moment. Als ik dat zo overdenk kan ik er moedeloos van worden, maar eerlijk is het niet.
Een paar jaar geleden had ik nooit gedacht dat we konden sparen en met weinig geld uit zouden komen en ik ben niet perfect maar als ik zie wat anderen ervan bakken, heb ik toch maar mooi in een paar jaar tijd schulden afgelost en kan ik voor een paar euro eten koken voor een gezin en een woonkamer inrichten klik http://www.creatiefmetweinig.blogspot.nl/2014/06/creatief-met-een-klein-budget-interieur.html Het is niet allemaal misschien in de finesses uitgevoerd. Maar perfect wordt het toch nooit helemaal.
Net als eten zonder e nummers, het komt wel eens voor dat ik per ongeluk ontbijtkoek haal met glucose fructosestroop erin, en de k.arvan cevitam is ook niet GF loos, maar dat zijn de enige twee uitspattingen die e nummer-gewijs nog maak. Nassi, Macaroni, Soep en la wat dies meer zij, ik gebruik nergens een pakje voor.

Nu is het woensdag en heb ik vanochtend bij de tuinder het volgende gehaald om te verwerken: Wortelen, snijbonen, een kilo tomaten, paprika 's, komkommers, cherry tomaatjes, uien, 2 kilo prei, aardappelen en courgette en pompoen €12,95 moest ik betalen. Biologisch geteelde groente.
Voor de rest heb ik alleen een was gedraaid. Ik zou deze week van alles doen maar ik kan mijn
draai niet zo goed vinden nog, alles verloopt stroperig. Ik ben dan ook (weer een verandering aan het aanbrengen es kijken of ik daar een gewoonte van kan maken ;-)) al meer dan een week zonder suiker aan het eten en heb wat last van hoofdpijn en dergelijke. Ik accepteer maar een boemelweekje maar volgende week ga ik weer als een speer met mijn huishoudschema.


Hebben jullie ook wel eens een stroperig dag of zélfs week?