donderdag 15 november 2012

Op de markt is een gulden een daalder waard.

Iedere week hebben wij in ons dorp een kleine markt. Waarschijnlijk verkopen ze de left overs want het is spotgoedkoop.
Ieder week koop ik 6 broden en vijf zakken met krentenbollen, kaas/uienbollen en gewone bolletjes. Meestal kan ik als ik vroeg ben 4 donkere meergranen broden kopen. Die onze kinderen wonderwel heerlijk  vinden. Door de week maak ik ook bijna iedere dag zelf, en een keer in de week tosties van het oude brood. De kontjes snijd ik fijn en bak ik in een koekepan met een klein beetje olie krokant. Die stop ik vervolgens in een goede afsluitbare bak en gebruik ik later door de sla of de soep. Als al het brood binnen is ga ik smeren vijf zakjes met 6 boterhammen en vijf zakjes met 4 boterhammen. Natuurlijk houd ik mij wel aan wat variatie in het beleg en eens een bolletje erbij. Als de zakjes klaar zijn dan worden ze ingevroren in de diepvries en de mannen halen de zakjes s ochtends diepgevroren eruit en hebben tussen de middag een fris broodje.
De zakjes worden weer meegonemen en vanzelfsprekend gerecycled.

Op de markt kreeg ik ook nog een paar kilo paprikas te pakken. Die heb ik in stukjes gesneden en in de vriezer gedaan.


kopen jullie wel eens op de markt? Ik bespaar er vele euro s mee!:)