dinsdag 21 maart 2017

van alles wat!

Wat is de week weer omgevlogen, morgen alweer mijn tweede controle bij de verloskundige, al ga ik er wel vanuit dat ik wellicht binnenkort naar de gynaecoloog word doorgestuurd, maar for the time being geniet ik er met volle teugen van.
Vorige week donderdag kreeg ik van een vriendin deze eigengemaakte schattige slofjes  Ze zijn zo schattig ik houd ervan.
Voor de rest ben ik er niet heel vele mee bezig, ik drink minder koffie en eet erg gezond en probeer na de ergste vermoeidheid mijn wandelen weer wat op te pakken. vanochtend heb ik alweer een kilometer of 6 gewandeld, helaas heb ik mijzelf buiten gesloten. Onze buren hebben een sleutel maar mijn buurman kwam pas om 1200 uur thuis. Toen was het half tien .... ;-) Ik ben maar even naar mijn schoonouders gefietst die waren gelukkig thuis, en heb gewacht tot twaalf uur. Je begrijpt dat ik nog niet veel in huis heb gedaan, nu ik lekker zit te bloggen ;-)
Zometeen gaat het gas er nog even op, want na een feestweekend moet ik wel de was even verzorgen en stofzuigen.

We hebben de verjaardagen van de middelste en jongste gevierd. De middelste is zoals gezegd 15 jaar geworden, en de jongste is 8 jaar geworden. Op de dag dat hij 8 jaar is geworden trok hij zijn eerste melktand eruit. Ik zal binnenkort een fotootje plaatsen.

Om de verjaardagen gezellig, leuk en low budget te houden houden we de verjaardagen tezamen en had ik het dit keer in drie gedeelten gehouden.

Eerst de kado's. We zijn qua verjaardagsbudget van €50 naar €75 euro gegaan. De kinderen krijgen eigenlijk nooit zomaar iets.. Daarmee bedoel ik niet dat bakje met diertjes voor 2 € bij de kringloop vandaan om speelgoed om te ruilen, of nieuwe stiften omdat de oude leeg zijn. Maar een computerspel of zomaar een groot kado als ze geopereerd of een diploma halen. Uitgezonderd het eindexamen, daarvoor staat een beleving. Daarom bedachten man en ik dat we het verjaardagsbudget iets omhoog konden doen, zodat ze ook echt een mooi kado kunnen kiezen. Bovendien kunnen ze ook voor het geld kiezen, en er zelf bijleggen en dan een nieuwe telefoon of iets dergelijks kopen.
dochter wilde graag een naaimachine, kreeg een tweedehands, en ging met mij uit eten en een kaartje voor het theater. Zoontje kreeg een oude model playstation met spelletjes. tezamen met de TV die ik voor  €7,50 en exclusief verzenden was ik iets meer dan 75 kwijt. Onze dochter heeft geld gevraagd voor haar verjaardag. Voor zoontje maakten we een verlanglijstje, waar ook nuttige dingen op stonden zoals voetbalkousen. Hij kreeg van mijn ouders ook nog een mooie tas. Drie voetballen ;-) een supersoaker, knutselspullen hij was er erg blij mee.

Taarten: De oranjekoekstukjes (een friese lekkernij) waren afgelopen week in de reclame en kosten €1,50 per doosje met 6. Ik kocht 6 doosjes. ik kocht een halve appelvlaai met korting en maakte zelf een monchoutaart en een chocolade taart. Extra was de slagroom die ik er ook bij kocht.
qua hapjes had ik eigengemaakte pizza, worst kaasblokjes en komkommer en paprika. ik had dit keer heksenkaas gekocht als dipper voor bij de groente. Daarbij had ik nog wraps gemaakt met kipfilet met tuinkruiden. Ik maakte ook nog wat toastjes met salade. Van te voren had ik alles gesneden en in bakjes gedaan zodat ik vlug klaar was.  Helaas was mijn voorraadkast ernstig leeg, dus hadden we vorige week al wat frisdrank gekocht bij de L.idl en deze week wat pakken roosvicee ook uit de reclame gekocht. Alles was aardig op, zodat ik niet veel te veel spullen over had. Omdat wij bijna geen bier en wijn meer hadden heb ik daar ook wat van gekocht.  Al met al heb ik extra aan boodschappen uitgegeven €50,-

Feestje: Dochter wil in de zomervakantie een feestje houden, maar het laat zich even aanzien of ze dat dan ook nog wil. Zoontje zal dit jaar voor het eerst een feestje houden. Hij heeft nu vriendjes die hij wil uitnodigen. Met de andere kinderen verzon ik zelf de feestjes altijd, maar ik moet even bedenken of dat met deze doelgroep ook kan.

Trakteren; Het moet gezond zijn en niet duur, zoontje trakteerde bij de voetbal daar kocht ik een zak mini chocolade reepjes voor €2,30. In de taxi een zakje chips met een plakje drinken €4,- met elkaar. Een fles wijn voor de chauffeur van de taxi die over was van de verjaardag ;-0
En voor op school maakte ik voetbalmannetjes  De grote cocktailprikkers kreeg ik gratis bij de kringloop, de kleine prikkertjes had ik nog. De kaasblokjes kocht ik bij de LIDL de kommer was 3 komkommers voor €3,- en 1 kg druiven €2,- ik heb er maar 15 druiven van gebruikt, en een halve komkommer, de  gehele traktatie was niet meer dan €5,- de kaas maakt het duur. en ik schat het nog vrij duur in denk ik. klik kijk voor het origineel onder deze link..

En nu is alles weer gewoon en dat is ook wel weer fijn voor iedereen. En niet in de laatste plaats voor jongste zoontje. Ik heb er ook veel werk van gehad. Wat dat betreft is het fijn dat ik vandaag verplicht een ochtendje vrij had. Deze week ga ik nog als het goed is er een dagje tussenuit met man., en naar de verloskundige. Voor de rest lig de week nog leeg voor me, en dat is ook best fijn. De tuin heeft binnenkort ook weer een beurtje nodig, bovendien moet ik vanavond de papieren voor de belastingaangifte opzoeken want anders is het niet voor 1 april klaar. Voor nu ga ik vlugvlug nog evne een slagje in het huishouden slaan, muziekje erbij.. heerlijk.


Ps mijn appeltjeskleed van engel.nl was al een tijdje uit de gratie en mijn andere appeltjes zaten gaten in. vandaar dat ik een nieuw kleed kocht, hij ligt hier altijd op de tafel (mijn tafel is niet erg mooi meer) Voor de verjaardag wilde ik het wel graag weer netjes hebben en bestelde dit kleed