vrijdag 19 februari 2016

Kringloopgeluk


Eerder schreef ik al over mijn vintage Tupperware fetisj, ik zal van mijn verzameling, die overigens volop in bedrijf  is, later een foto maken. 
Middelste was een half jaar sportloos, de sporten zijn beperkt voor meiden van bijna 14 in ons durrep, de gym hield op na groep 8, en ze had nog niet iets anders leuks gevonden wat ook nog enigszins betaalbaar was. Eerlijk is eerlijk toen de man met een voor ons vorstelijk salaris (nog geen Balkenende norm hoor) thuis ging komen en wij onze leefstijl sober houden ( en daardoor de helft van zijn salaris overhouden momenteel) kon onze middelste weer gaan paardrijden. Ze kan paardrijden en op de stal (geen manege) vrijrijden 10€ per keer, je kan afbellen als er iets tussenkomt. Het is de hele zaterdagmiddag, na het rijden mogen ze ook poetsen maar ook stallen schoonmaken wat erg goed voor de moraal is:-) Deugdelijke kleren zijn wel aan te bevelen, het kan natuurlijk in een legging en regenlaarzen en een oude jas ook prima te doen. Maar een paardrijdbroek en stevige laarzen met een heerlijk fleece jasje is toch wel aan te bevelen. Bovendien kunnen ze een cap lenen, maar een eigen cap is toch fijner. Daarom had ik een tijdje gezocht in de kringloop om de spullen ( ik ga iedere week even kijken maar koop niet altijd wat)  voor een habbekrats op de kop te kunnen tikken. En opeens was het raak we vonden een cap van het merk Harry horse die exact paste, microvezel doek erdoor. €1,50 paardrijdbroek marktplaats €5,- chaps en laarzen €25 fleece jasje kringloop 50 cent de poetsbak inclusief inhoud 12€ (nieuw) van marktplaats. €44 euro, dat is een fractie voor waarvoornik het nieuw moet kopen. We zijn nog op zoek naar kousen iemand nog wat in de kast liggen maat 37? 
Gister liep ik dekringloop nog even in en vond de vaas voor 1 euro, met tulpen erin staat het heerlijk wat een kleurexplosie!