vrijdag 22 mei 2015

Budgetten afgelopen maand

Gisteren heb ik weer een overzicht gemaakt van de uitgaven en de budgetten van afgelopen maand.

Boodschappen budget is €500

sport en vrije tijd €50
Overig€100

Het nieuwe salaris heb ik weer gestort dus mijn maand loopt van salaris tot salaris.

Boodschappen €582,55
Sport €74,95 + €59,95= €134,90
Tuin €71,01
kado €24,95

Ik zit dus ongeveer €164 euro boven budget..

Hoe kan dat?

Bij de boodschappen zitten een hangrek voor kleding (bij de L.idl), twee koekenpannen met een keramische laag en de moederdag cadeautjes. Dat waren twee bossen fairtrade rozen en fairtrade chocola. Het was ook vakantie dus we hebben een aantal keer een ijsje gehaald.
Maar goed te veel, en moet uit de reserves komen.
Voor de grap heb ik op NIBUD.nl uitgerekend hoeveel wij eigenlijk gemiddeld kunnen besteden aan eten voor ons gezin. Dit komt per dag uit op €19,82 en dat is €594,60 per maand.

We zitten dus met ons budget er €94,60 onder. We eten meestal biologisch vlees, en groente uit de regio en veelal onbespoten. Maar eigenlijk zou ik met mijn kook skills goedkoper moeten kunnen koken. Het ontbreekt me nu vaak aan tijd en mogelijkheden om uitgebreider maar ook voor minder geld te koken. klik Ook checken wat je gemiddeld kunt besteden aan eten check de link!

Dan de sport, oudste zoon heeft voetbalschoenen en een trainingspak gekregen, dit was nodig en in de aanbieding. Hij heeft nu het hele jaar niet meer nodig. Dat zijn incidentele uitgaven. Die eventueel van de buffer worden betaald.

De tuin, we hebben een offerte liggen om voor veel geld de voortuin aan te pakken (€600) ik heb er nog maar een s kritisch naar gekeken, en ben zelf aan de slag gegaan. (daarover later meer)
Ik heb enorm veel ongewenste onkruid er tussen uit gehaald en geïnvesteerd in nieuwe grond. Ik kocht allerlei vaste plantjes langs de weg 10 voor €5 euro met vrolijke kleuren. Ik heb ook heel veel bijenmengsel en bloemenzaad gezaaid. Bovendien sla, wortels en radijzen geplant.
De zandbak had ook nieuw speelzand nodig wat ik heb gekocht in de aanbieding.

Dan de kadootjes, Verjaardag kado's ik denk dat ik daar nog wel een apart budget voor ga maken.
Maar voor nu ga ik eerst weer aan het werk. Ik wil de vloer gezogen en gedweild voordat het weekend begint en ik zoontje weer op moet halen. Ik wens jullie een fijn pinksterweekend!