maandag 19 augustus 2013

Zeker en Mobiel

Om half 1 kwam er een colporteur aan de deur. Hij had een jas van zeker en mobiel aan, annexeerde ik. Hij begon te vertellen dat zij in de straat de rioolmetingen doen en dat ze een contract met de woningbouwvereniging die de huurhuizen in onze straat verhuurd. Wij konden dan voor een lagere prijs ook een service kaart krijgen en omdat we een bedrijf hadden konden we dat van de belasting aftrekken. (pfff) Ze gingen niet met chemische middelen de leidingen ontstoppen maar doorspoelen dat deden ze een keer per jaar gratis. Ik kreeg een servicepas als ik nu tekende en een eenmalige aanbieding.
De woningbouwvereniging die de huizen verhuurt in onze straat, had ook een contract met Zeker en Mobiel, daarom kregen wij nu ook een aanbieding. Ik moest daar en daar tekenen. Ik zei dat ik de kleine lettertjes eerst wilde lezen en dat ik sowieso niet zomaar iets ging tekenen en eerst het bedrijf ging googlen. Toen zei de man, het is een eenmalige aanbieding en jullie buren hebben ook een contract getekend en dat doen wij dus niet.
Ik heb hem gezegd dat ik dit een hele vreemde gang van zaken doen vond en dat het gek is dat ik niet eens kon lezen wat ik zou moeten tekenen.
Hij was snel weg.
Na wat google werk wist ik genoeg van dit bedrijf. En als je op deze agressieve manier aan klantenwerving doet zegt dat ook veel over dit bedrijf zelf. en zou ik daar sowieso niet een cent aan betalen of een contract mee afsluiten

Saillant detail:  De woningbouwverenging een tweet gestuurd en die wist helemaal niets van dit bedrijf en hebben daar absoluut geen contract mee.
Misleiding noem ik dat!



7 opmerkingen:

  1. Je zou een melding bij de politie kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bah da's smerig, daar zullen best een hoop mensen in trappen. Goed dat je zo ad rem was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad even melden bij de politie. In onze stad werden er ineens rekeningen van een niet bestaand telecombedrijf bij mensen door de brievenbus gegooid.
    Het stond al snel op de politiesite, maar dat lezen oudere mensen natuurlijk niet. Bah, misselijk, dat soort acties.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze worden ook steeds brutaler die colporteurs! Goed dat je er niet bent ingetrapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh bah wat naar zijn dat soort dingen zeg!
    Gelukkig weet ik dat mijn vriend de wc ontstoppen niet zo moeilijk vindt. En omdat mijn schoonvader loodgieter is geweest, heeft die de materialen wel liggen voor als het dieper zit. Dus ik zou er toch al niet zo snel intrappen. Maar ze spelen het inderdaad steeds smeriger, colporteurs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En op twitter gaat het s[elletje door, ze hebben iemand ingehuurd om negatieve reacties op internet op te zoeken denk ik. We gaan uitzoeken hoe dat kan sorry blablabla, maar het is gewoon hun manier van klantenwerving een hele agressieve manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had ook eens iemand aan de deur die als eenmalige aanbieding een abonnement op rioolontstopping aanbood. Volgens mij van hetzelfde bedrijf. Voor 115 euro per jaar was ik verzekerd van snelle service voor riool of afvoerontstopping. Ik ben er niet op ingegaan. Nu woon ik al 40 jaar zelfstandig en ik heb nog nooit een verstopt riool of afvoer gehad. Ja, wel een enkele keer van de gootsteen, maar dat kon ik heel gemakkelijk zelf oplossen door de syfon schoon te maken. Als ik al die jaren een abonnement had gehad, dan had ik ruim 4000 euro weggegooid.

    BeantwoordenVerwijderen