woensdag 28 augustus 2013

Multivitamine

Afgelopen drie jaar zijn wij in dit gezin regelmatig ziek. Als er een kind een virus meeneemt hebben we het gelijk allemaal. Het waaiert het hele huis door.
We eten over het algemeen biologisch of uit de moestuin en gevarieerd. Dat zou genoeg moeten zijn zonder aanvullingen maar toch twijfel ik aan een multivitamine. Ik ga deze winter ook echinaforce voor ons gezin nemen maar een multivitamine vooral voor de oudste die zo slecht groente eet lijkt mij onontbeerlijk.
Natuurlijk wil ik niet een chemisch pilletje nemen maar wellicht hebben jullie tips?

Ondertussen poets ik voor de derde keer deze week de deurklinken ;-)

12 opmerkingen:

  1. Vervelend is dat he? ML was ook veel ziek in het eerste jaar na de geboorte van ZL1. Hij pikte echt alles op.

    Wij gebruiken meestal de multivitamines van Kruidvat eigen merk, goed en goedkoop. Daarnaast drinken we Echinaforce hot drink van Dr. Vogel als we ons snotterig voelen. En daarnaast helpt ook 'een citroentje'. Citroensap in een glas, kokend water erop en wat suiker en honing erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook het kruidvat eigen merk. Alleen voir mij en nu de zwanger-variant. Man is bijna nooit ziek en dochter ook niet vaak. Gelukkig maar.
    Succes met je zieken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echinaforce of echinacea vanaf september helpt goed. En van zodra je je zich begint te voelen ga je over tot de hoge dosering die op de verpakking staat. Bij mij breekt het dan meestal niet door.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor kindjes heb je die in leuke pilletjes zodat ze het ook graag nemen, want de druppels vinden ze maar vies. Zelf vind ik zo'n pilletje per dag ook veel handiger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ondanks goede voeding neem ik toch een multivitamnine. Ik weet niet hoeveel er in het lichaam wordt opgenomen van alle vitamine,mineralen en sporenelementen uit de voeding.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In de wintermaanden heb ik vaak Floradix in huis, dat nemen we als we aan het kwakkelen blijven. Het is een natuurlijke multivitamine op basis van groente en fruit. Het is wel wat prijzig, maar omdat het altijd goed werkt heb ik dat er wel voor over.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh jah herkenbaar, afgelopen winter heb ik bijna dagelijks verse gemberthee gedronken ( en er limo van gemaakt) en ik verbeeld me dat we minder verkoudheden hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo te lezen eten jullie hardstikke gezond. Wat wel een probleem is voor bijna alle mensen in Nederland is vitamine D. Daarvan kun je in Nederland maar heel kort een voorraadje aanmaken en dat is niet genoeg voor het hele jaar. Deze vitamine is enorm belangrijk voor je weerstand.
    Dus vanaf september vitamine D bij gaan slikken. Vitamines zijn nu in de aanbieding bij de h.ema.
    Wat wij ook altijd in huis hebben zijn zinkzuigtabletten. Mocht iemand een verkoudheid aan voelen komen of zich niet helemaal fit voelen dan neemt diegene een tablet (en gaat op tijd naar bed). Zo voorkomen we hier veel virussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Solgar heeft natuurlijke suplementen. Zijn wel prijzig, maar werken wel echt. Te koop via internet of natuurwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben ook niet van de pilletjes. In principe zou gezonde voeding en voldoende beweging toch bescherming moeten bieden.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Balen dat jullie vaak ziek zijn.. Ik geloof niet zo dat zomaar een multivitamine slikken helpt, zeker niet als je daarbij wel suiker, tarwe ect. gebruikt. Die ondermijnen je weerstand waardoor je ziek kan worden. Er komt nu wel steeds vaker een tegengeluid, dat zomaar vitaminen in grote hoeveelheden slikken, echt niet goed is. Hier op mijn favoriete blog een stukje erover:
    http://melchiormeijer.wordpress.com/2013/07/26/vitaminepillen-zijn-verdacht-deel-1-foliumzuur/ Hopelijk volgt er meer, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Val, ik wist het ook niet zo goed. Suiker eet ik zelf bijna niet maar de kinderen hoewel met mate wel eens. Bedankt voor je linkje!

      Verwijderen