zaterdag 1 juni 2013

Vrijdag

Het is toch nog goed gekomen met mijn tijdelijke luiheid.
Nadat ik de middelste en jongste naar school had gebracht ging ik naar de markt. Daar haal ik boerenkaas. Die kraam heeft wegwerp stukjes voor een spot prijs. Ik had nu weer drie stukjes voor vijf euro. Er wordt hier heel veel kaas gegeten.
Bij de supermarkt had ik ook geluk 50% korting op artikelen die ik net nodig had. Ik vries ze dan in en gebruik ze op een later tijdstip weer.
Daarom komt mijn eerste spaardoel in zicht. Een tafelmodel vriezer.
In de nazomer bulkt het hier van de hobbytuinders die geen enkel bestrijdingsmiddel gebruiken. Het enige nadeel is dat de groente wordt opgekweekt uit gewoon zaad. Maar zij hebben overschot. Ik blancheer het even en stop het in diepvrieszakken die ik altijd weer hergebruik de vriezer. Helaas heb ik alleen maar een vriezer onder de koelcombinatie van drie kleine laden. Met de verkoop op marktplaats hoop ik mijn doel te bereiken.
Je kunt vrijwel alles blancheren en invriezen. Dit is blancheren

Na de markt en de supermarkt ging ik naar de bakker. Waar ik 3 broden haalde. Kosten 5,90. Er wordt hier ontzettend brood gegeten en de kosten rijzen de pan uit. Daarom ga ik weer voor overdag zelf bakken. Ik heb nu de goede gewoonte om s middags warm te eten met de basisschool kinderen. S middags kan ik dan gewoon een brood in de oven doen.
Op mijn verjaardag vraag ik vaak een bon voor de boerenbond. Daar haal ik ook we van die kant en klare zakken met broodmeel.
 Dat is soms best makkelijk.

Na de winkel episode (geen hobby van me) heb ik was gedraaid en stof gezogen. Zoontje wandelt veel zand uit de zandbak het huis in dus nodig is het wel. Ik heb nu buiten een oud keukentje gezet naast de zandbak. Zoontje speelt er prachtig mee, hele verhalen worden er verzonnen. Bij de kringloop kocht ik laats voor een euro een hele doos met van dat stevige speel servies wat ook op de basisschool wordt gebruikt.
Makkelijk schoon te maken en gaat nooit meer kapot.

Toen moest ik alweer rennen om zoontje van school te halen. De zelfgemaakte pizza al in de oven.
Op donderdag en vrijdag is het restjes dag. Zo gooi je niets van dat kostbare eten weg.

Wie zegt dat het even van een huisvrouw saai is ;-)

S avonds heb ik mijn handen laten wapperen in de tuin. Maar daarover tijdens moestuin maandag meer!