woensdag 29 augustus 2012

Rucola

Ik deed net de bestelling bij BioWeb en daar zag ik tot mijn grote schrik dat de rucola per kg 12,90 kost!
Dat kan veel goedkoper! Men neme een zakje rucola zaad. Gebruik maar de helft. Zaai het, vertroetel het. En oogst het. Stop het tussen de boterham, in de salade of voor mijn part als masker op je hoofd. Laat wat staan en laat het bloeien. De rucola zet zaad af en het volgende jaar staat het tot tussen de tegels. Eet u smakelijk!


Hier zijn de pyama dagen ingegaan nog een paar dagen en dan is de vakantie voorbij. Er nog maar even van genieten dus. Ik ruik de herfst, en die ruikt lekker naar appeltaart met slagroom

9 opmerkingen:

  1. Kun je rucola ook zaaien in een pot? En heb je een idee over hoeveel tijd je er van kunt eten? Ik ben nu aan het oogsten van een zakje basilicumzaad. Vele potjes gevuld, en groeit nu als een tierelier. Ik heb je blog pas ontdekt ( was wel volger maar je stond niet in mijn lijst, nu wel!) heerlijk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor Rucola kan overal, ik zaaide het gewoon in mijn moestuinbak ondanks dat de koeien er van aten, heb ik nog echt genoeg. Die notige smaak is zo lekker. Leuk dat je mij volgt!

      Verwijderen
  2. Oh wat ruikt de herfst heerlijk bij jou! Ik ga mijn eerste appeltaart van het weekend proberen en ja....met slagroom!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even voor je budget, geen kant en klare appeltaartmix kopen hoor. Gewoon zelfrijzend bakmeel gebruiken. Ik gebruik Theunie haar recept

      Verwijderen
  3. Pyamadagen? Wat zijn dat? En de rucolatip ga ik toepassen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pyama de hele dag aanhouden en een beetje chillen.. lamlendig gedoe dus

      Verwijderen
  4. Heerlijk , i love pyamadagen en appeltaart met slagroom!!

    Geniet nog ff lekker van de laatste vakantiedagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja en ruccola vind ik ook heeeeerlijk ;-)

      Verwijderen