maandag 29 mei 2017

Boodschappenbudget en budget babyspullen scoren

Mijn oude vertrouwde laptop doet het weer, man heeft een aantal dingen vervangen en ik heb een nieuwe oplader gekocht. ik zie dat de vormgeving met foto's en dergelijke vanaf de app van blogger lelijk is geworden daar zal ik later maar eens naar kijken.
Doordat mijn laptop kapot was kon ik ook niet goed mijn updates plaatsen over hoe het gaat met mijn budget. Er is weer een week voorbij en ik zal weer een update geven.

Vorige week zondag ben ik bij de Aldi geweest daar doe ik eens per maand boodschappen maar meestal bij de lidl. Ik koop daar de basisvoorraad als melk/ kaas/ wc papier, boter, yoghurt, agavesiroop, bloem, vanillesuiker, honing, hagelslag, pindakaas, crackers en dergelijke.

Eerst de verantwoording vanaf 15 mei 2017 (het is overigens de bedoeling dat ik dit wekelijks doe)

15 mei
eieren €3,20 2 dozen
tomatenplant €1,-
€26,92 poiesz

16 mei

3,50€ tuin (groente)
4,88€ cavia benodigdheden

9,98 Poiesz
3,00 vlees
47.95 super
17 groenteman

totaal over van budget €425,63

22/29 mei ALDI 150,-
poiesz €53,40
grman €15
poiesz €6,90

over: 175€

We hebben een aantal extra uitgaven gedaan zoals de bbq waar we twee keer van hebben gegeten en ook nog steeds van in de vriezer hebben. Ik kocht twee kilo gehakt bij de slager voor de voorraad en de Aldi boodschappen waren mede voor de hele maand. Vandaag is het 29 mei en ik moet nog tot 15 juni ik heb wel veel voorraad maar zal in de loop van de weken nog melk en boter bij moeten kopen. ook groente heb ik tekort maar de tuin heeft alweer volop en dat is niet duur.




Tot zover de verantwoording van het boodschappenbudget.


Babyspullen

we kochten afgelopen donderdag een commode van een goed merk met veel laadjes voor €30 buiten budget, en een gloednieuwe maxicosi voor €25
deze maand aan babyspullen besteed €55

Ik kreeg een zak met kleertjes en heel veel sokjes, en krijg een voedingskussen en ik heb nog wat kleding in een maat 62 gekocht van een vriendin. ik heb ook een lijst gemaakt met wat ik nog moet hebben. deze week gaan we naar mijn schoonzusje die heeft ook nog een aantal artikelen.

Dan nog een vraag aan mijn lezers, ik wil graag wasbare luiers gaan gebruiken. Maar wat is het beste merk? er zijn zoveel mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Nu zal ik maar gauw aan de slag, door de warmte die in het Noorden nog iets meeviel naar ik heb horen zeggen.
Heb ik zo slecht geslapen dat ik vanochtend in een koel windje mijn slaap op de bank heb ingehaald. Zoon moest naar het ziekenhuis, dochter en zoontje naar school en man naar zijn werk ik had dus het rijk alleen. De kaboutertjes doen het werk verder niet, dus ik ga snel met de vaat aan de slag. de was kan wachten tot morgen ik heb het weekend gewassen en gedroogd. De stofzuiger moet er nog door, en ik moet nog een weekmenu maken. Eerlijk is eerlijk ik heb een hekel aan die hoge temperaturen en nu ik zwanger ben moet ik er nog minder van hebben.







12 opmerkingen:

  1. He, je kan als je wil de wasbare luiers van Toetje overnemen voor een zacht prijsje. Ik heb er 12, ze zijn te verstellen van pasgeboren naar 1,5 - 2 jaar. Ze heeft alleen maat 98 ofzo na een groeispurt nu :(
    Het zijn AIO (all in one) luiers. Ze hebben een leuk printje en verschillende lagen fleece van binnen. Ze zien er precies uit als een gewone luier maar dan iets dikker. Je kan er extra inleggers in schuiven als je wil. Bamboe, katoen, wat je wil. Voor erin, tussen de babykont en de luier heb je rijstpapier doekjes, die je in de wc kan weggooien. Kijk maar als je hier bent.
    Overigens staat er hier ook een groeiende hoeveelheid spulletjes voor je en ik zal van de week de kringloop eens uitkammen op wolletjes voor je :) Sterkte met de hitte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, ik ben Theresa Williams Na jaren in relatie met Anderson te hebben, brak hij me op, ik deed alles aan om hem terug te brengen, maar alles was tevergeefs, ik wilde hem zo veel terug, vanwege de liefde die ik voor hem heb, Ik smeekte hem met alles, ik maakte beloftes maar hij weigerde. Ik legde mijn probleem aan mijn vriend uit en ze stelde voor dat ik liever contact opneem met een spellaster die mij zou kunnen helpen om hem terug te brengen, maar ik ben het type dat nooit geloofde, ik had geen andere keuze dan het te proberen. Mailde de speltoets, en hij zei dat het geen probleem was dat alles voor drie dagen goed gaat, dat mijn ex voor drie dagen terugkomt naar mij, hij stootte de verrassing en verrassend in de tweede dag, het was om 16.00 uur. Mijn ex belde me, ik was zo verbaasd, ik antwoordde de oproep en alles wat hij zei was dat hij zo sorry was voor alles dat er gebeurde dat hij wilde dat ik naar hem terugkeerde, dat hij zo veel van me houdt. Ik was zo blij en ging naar hem, dat was hoe we weer gelukkig samen leven. Sindsdien heb ik de belofte gedaan dat iemand die ik ken dat een relatie probleem heeft, zou ik helpen bij een dergelijke persoon door hem of haar te verwijzen naar de enige echte en krachtige spellaster die me met mijn eigen probleem heeft geholpen. Email: drogunduspellcaster@gmail.com u kunt hem mailen als u hulp nodig heeft in uw relatie of een ander geval.

      1) Love Spells
      2) Lost Love Spells
      3) Echtscheiding Spells
      4) Huwelijk Spells
      5) Bindende spelling.
      6) Breakup Spells
      7) Verban een verleden Minnaar
      8.) U wilt worden bevorderd in uw kantoor / loterij spelling
      9) wil je geliefde bevredigen
      Neem contact op met deze geweldige man als u een probleem heeft voor een blijvende oplossing
      Via drogunduspellcaster@gmail.com

      Verwijderen
  2. Wij hebben ook een heel aantal spullen tweedehands gekocht. Ook mogen we spullen lenen van vrienden. Ik heb wasbare luiers van bambino mio. Deze gebruikte ik bij de jongens ook. Oud en vertrouwd zeg maar 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan me voorstellen dat je last hebt van de hitte! Ik kan er zelf goed tegen ineens, waar dat nou aan ligt...
    Wasbare luiers vind ik een dappere keuze. Persoonlijk heb ik me er nooit aan gewaagd, maar begrijp andermans keuze om het wél te doen heel goed.
    Succes met de voorbereidingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb van die doeken gebruikt die je in vliegermodel moest vouwen. Daarbij inlegdoekjes en plastic broekjes. Die steikslips vond ik ondingen, altijd lekkerij. Destijds een bewuste keuze om wasbare luiers te gebruiken vanwege de kosten en het milieu. Ik zou er niet weer voor kiezen, ik was destijds veel te moe voor al dat extra werk en gemiddeld per baby zes of acht poepluiers op een dag.
    Succes met al je voorbereidingen. Wat kun je tegenwoordig voordelig aan spullen komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijne winkel, de Poiesz. Ik mis hem hier. Vrij dure winkel, maar goede aanbiedingen en een gezellige buurtwinkel :-)

      Verwijderen
  5. Ik heb verschillende luiers gehad, inleggers en all-in-ones, maar gebruik nu liefst gewoon hydrofielen. Wel met extra flanellen inleggers erin die ik zelf gemaakt heb.
    Mocht je voor tweedelig kiezen kan ik je de overbroekjes van rumparooz aanraden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je laptop het weer doet!

    Fijn dat je 's ochtends even wat slaap kon inhalen. Die hitte is niet goed voor de nachtrust.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wie kan er nou wel tegen die vieze benauwende hitte. En helemaal,als je zwanger bent lijkt me dat zwaar.Af en toe wat rust dan maar. Fijn dat de laptop het weer doet.Wasbare luiers waren vroeger hydrofiel maar tegenwoordig zijn er veel andere soorten. Ik hou me daar niet meer mee bezig.
    Fijn dat je zoveel goed babyspul kunt overnemen. Succes met de voorbereiding en nog een fijne zwangerschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo, ik ben Theresa Williams Na jaren in relatie met Anderson te hebben, brak hij me op, ik deed alles aan om hem terug te brengen, maar alles was tevergeefs, ik wilde hem zo veel terug, vanwege de liefde die ik voor hem heb, Ik smeekte hem met alles, ik maakte beloftes maar hij weigerde. Ik legde mijn probleem aan mijn vriend uit en ze stelde voor dat ik liever contact opneem met een spellaster die mij zou kunnen helpen om hem terug te brengen, maar ik ben het type dat nooit geloofde, ik had geen andere keuze dan het te proberen. Mailde de speltoets, en hij zei dat het geen probleem was dat alles voor drie dagen goed gaat, dat mijn ex voor drie dagen terugkomt naar mij, hij stootte de verrassing en verrassend in de tweede dag, het was om 16.00 uur. Mijn ex belde me, ik was zo verbaasd, ik antwoordde de oproep en alles wat hij zei was dat hij zo sorry was voor alles dat er gebeurde dat hij wilde dat ik naar hem terugkeerde, dat hij zo veel van me houdt. Ik was zo blij en ging naar hem, dat was hoe we weer gelukkig samen leven. Sindsdien heb ik de belofte gedaan dat iemand die ik ken dat een relatie probleem heeft, zou ik helpen bij een dergelijke persoon door hem of haar te verwijzen naar de enige echte en krachtige spellaster die me met mijn eigen probleem heeft geholpen. Email: drogunduspellcaster@gmail.com u kunt hem mailen als u hulp nodig heeft in uw relatie of een ander geval.

    1) Love Spells
    2) Lost Love Spells
    3) Echtscheiding Spells
    4) Huwelijk Spells
    5) Bindende spelling.
    6) Breakup Spells
    7) Verban een verleden Minnaar
    8.) U wilt worden bevorderd in uw kantoor / loterij spelling
    9) wil je geliefde bevredigen
    Neem contact op met deze geweldige man als u een probleem heeft voor een blijvende oplossing
    Via drogunduspellcaster@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij gebruiken vouwluiers met extra bamboe boosters en overbroekjes van HappyFlute. Voor de creche gebruiken we snap-in-ones, van Close pop-in (nieuw te bestellen via babipur.co.uk) maar tweedehands ook heel goed te krijgen via de facebookgroep Luiermarkt. En voor tips etc kun je terecht op fb groep Wasbare luiers. Verder heb ik ooit via marktplaats een doos vol luiers gekocht, daar zaten oa overbroekjes bij met zijsnaps (Motherease airflow), die gebruiken we voor de nacht omdat zoontje een buikslaper is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben je er al uit wat voor luiers je wilt gebruiken? Ik had de luiers van Tots Bots. Gekocht bij Kaatje Katoen. Deze groeien mee door middel van drukknoopjes. De luiers zijn van Bamboe. Heel fijn. Ik raad alleen niet de bij behorende overbroekjes aan maar de overbroekjes van Mother Ease. Die zijn even wat steviger, met name als je kindje wat ouder is, is dit heel erg fijn. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen