vrijdag 26 augustus 2016

WC ONTSTOPPEN

JA met dikke letters hahha. De pubers zijn al een hele vakantie thuis met uitzondering van werk en dergelijke er wordt in ieder geval meer gebruik gemaakt van het toilet boven.
Dat was van de week verstopt... Het liep niet meer goed door. Als ik doorspoelde liep de pot vol en het zakte maar heel langzaam naar beneden. Ik zag alweer visioenen van potten er af schroeven en met je handen in de afvoer en ging al bijna over mijn nek.
Toen ben ik es even gaan zoeken. En heb met behulp van googles en pinterest het volgende gedaan.

Zet 1fluitketel vol met water op totdat het kookt.
Neem 1 kop bakingsoda en 1 kop schoonmaakazijn.

Gooi de kop bakingsoda in het gat, en daarna de kop schoonmaakazijn in het gat. Dan krijg je een chemische reactie het begint te brubbelen.
Doe de fluitketel kokend water erbij. Dan het deksel op de wc doen. Ik was ongeduldig en wierp al na vijf minuten een blik in de WC pot. Helaas alles nog vies en vol jek. Teleurgesteld ging ik de bedden maar opmaken. Ik bedacht me waar nieuwe handschoenen lagen en de waterpomp tang. Totdat ik ineens heel luid geblub hoorde. En jawel na ongeveer een kwartiertje ongeduldig wachten was het gebeurd, lees gepolpt en alle vocht was gezakt, en doorspoelen ging weer!

Toen heb ik alles heerlijk schoongemaakt, en de wc liep als vanouds goed dus.