donderdag 11 december 2014

Leeg

We zitten momenteel een beetje in een rollercoaster. We hebben na lang, héél lang alles proberen, besloten om jongste naar de andere school te doen.
Het was veel gemoedelijker, meer structuur en ook groter. Achteraf hoorden we van de persoon die wij voor de oude school hebben ingehuurd, (om observaties te doen) dat die zachtjes uitgedrukt ook haar twijfels had bij één juf van jongste. Eerder had ze zich er al voorzichtig over uitgelaten.
Vorige week hadden we nog een gesprek over een handelingsplan van vier kantjes. Idiote doelen. Stigmatiserende doelen. Ik ben opgestaan en ben geen discussie meer aangegaan. Man en ik hebben toen besloten om een andere keuze voor jongste te maken.
Op maandag hadden we gesprek op die andere school en woensdag ging hij al heen! En dat viel niet eens tegen. Dat ging goed. Het is een grote Christelijke school maar de groepen zitten apart. Dus groep 1 is gewoon groep 1. En er is ontzettend veel structuur en een goede sfeer. Nu hoop ik maar dat hij snel zijn operatie krijgt en dan gaat het gehoor meteen vooruit en kan hij beter leren praten.
Jongste heeft heel lang niet goed kunnen horen volgens de KNO arts.
Een nieuw begin en ik ben blij dat jongste niet meer naar die andere school hoeft.
Het is een opluchting maar ik ben ook zo leeg....... Zo leeg...


19 opmerkingen:

  1. Veel sterkte, ik kan me voorstellen dat dat geen makkelijke beslissing is geweest. Maar gelukkig lijkt het dan tot nu toe wel gunstig uit te pakken. Uiteindelijk is dat wat telt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och meis, ik snap dat je helemaal op bent. Maar ik denk echt dat jullie een goede keuze gemaakt hebben. Ergens opnieuw beginnen, zonder stigma. Dat kereltje van jullie komt er wel. En nu lekker uitrusten, het thuis gezellig maken voor de kerst. Hoop dat je een beetje in alle rust van die dagen kunt genieten. Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah meid, ik kan het me helemaal voorstellen.
    Een nieuw begin voor zoon en jullie en hopelijk ook een goed begin. De eerste wendag klinkt heel hoopgevend! Je hebt je best gedaan op de andere school maar de koek is gewoon op. 'k Weet inmiddels zelf hoe vervelend het kan zijn als je van mening verschilt over dingen met de school.
    Ik merk aan mijn oudste dat ze eigenlijk ook een beetje doof lijkt te zijn, zo vaak als ze heh wat zeg je?!, wat?! roept. Ben benieuwd wat de kno daar over 2 weken over te zeggen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van die operatie zal hij zeker wel opknappen!
    Fijn dat het op deze school beter loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben blij dat jullie een keuze hebben gedaan die aan de wensen van je zoon voldoen. Daar gaat het per slot om. Hopelijk gaat het goed komen door de operatie en kan hij weer goed horen. En jij veel sterkte. Rust maar eens lekker goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leeg en gaar, dat gebeurt als je tegen de bierkaai vecht, ik denk dat jullie een goede beslissing hebben genomen.
    Nu even rust nemen, sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach kniepertie je zegt precies hoe het is, ik moet er van huilen

      Verwijderen
  7. Pfff, inderdaad een emotionele rollercoaster. Ik hoop dat je weer een beetje kunt bijtanken, sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. pffff wat een beslissing. Moeilijk maar geweldig dat je een beslissing hebt kunnen nemen!
    Sterkte en rust lekker uit. van tijd tot tijd een verwen momentje inplannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou wel lekker dat de nieuwe school al meteen goed voelt. Doe vooral rustig aan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed gedaan meis. En nu hopelijk lekker even rust in huis...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel sterkte! Fijn dat de knoop nu is doorgehakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed gedaan meis, nu uitrusten en hopelijk snel een mannetje dat zich goed voelt op school.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoop dat het daar beter is voor jullie ventje. Ja en als de ingreep goed slaagd gaat het vast ook beter. Sterkte en maar even pas op de plaats dan voor jezelf, ik snap dat je daar moe van wordt. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Moedig en een goed besluit. Wij hebben ook ooit na een lange weg van onbegrip dezelfde stap gezet. Dit was een heel goed besluit. Op een gegeven moment ben je uitgepraat en moet je uitelkaar gaan. Het onbegrip is gebleven. Jammer dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vraag me ook af wat die oude school denkt te bereiken met een dergelijk handelingsplan. Enfin hij zit op een nieuwe school en de toekomst ligt weer open. Veel succes en sterkte met rust vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat een dappere beslissing van jullie, respect! Succes met alles en geniet van je rust, even leeg zijn is niet erg!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kan me voorstellen dat je uitgeput bent. Maar gelukkig kan je binnenkort in de vakantie bijtanken en dan 'opnieuw' beginnen, maar dan goed. Hopelijk sluit het goed aan bij wat ie nodig heeft. Jammer dat ze het daar niet inzagen. Maar je hebt de juiste beslissing genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is ook niet niks! Zoiets hakt er in. Maar supergoed dat je de knoop hebt doorgehakt en voor een andere school hebt gekozen.

    Gun jezelf de tijd om bij te komen van alle gedoe.

    www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen