vrijdag 19 december 2014

hoe het gaat

Nou eindelijk eens een moment in ons gezellig versierde huisje. Een  te dure kerstboom maar als je in een fukkin rollercoaster zit die meer dan drie loopings achteruit maakt dan mag je gewoon een dode boom van 29 euro in huis zetten die ook nog niet eens uitvalt. Echt vreselijk niks fairtraderigs of biologisch aan. (En ik kan hem niet in de azijn leggen. Dat doe ik met 1 kg appels als ze niet biologisch zijn, of dat ik niet 5 euro kan betalen voor 4 appels. Die binnen een dag op zijn, en dan nog moet een of ander kind een banaan nemen) Nou ja in ieder geval te duur en niet ok en dan maak ik mij nu niet druk om (niet dus). Ik heb het ding wat een meter of twee is met LED lichtjes behangen om toch nog iets groens te doen.
Met mijn grafstemming was een grote boom wel nodig, want man man man wat een aangeharkt k&t land is dit toch. Een systeem mag je kind zijn zelfvertrouwen tot een bijna nulpunt afbreken, en als je daar de leiding op aanspreekt dan krijg je een politiek briefje terug krijgen, nou ja anders kun je ook niet verwachten van overbetaalde incapabele k*t bestuurders.

Ineens overvalt de vermoeidheid, want wat Kniepertie ook al zei, van vechten tegen de bierkaai word je doodmoe. En eigenlijk gaat het goed met de jongste op de nieuwe school. Hij is op zijn plek in groep 1.
En wij vinden dat goed. Ze zijn blij met het jongetje met de hazelnootbruine ogen, die niet ontwikkelde doordat hij zich een jaar opgejaagd heeft gevoeld.
En daar voel ik mij schuldig over, we hadden dit eerder moeten doen. En nail de F%#%&$%king bastards. Maar lastig hoor want de oudste maakt haar jaar af. 1 keer moeten we nog naar de school toe als zij haar afscheid heeft.

Nu nemen we vakantie van de knagende woede en pijn. Ik koop musketkransen en hang ze in de boom. Ik ben bij met mijn gourmetschotels in de vriezer. Het wordt gewoon een budgetkerst zoals het hoort. Het kleine jongetje zingt over het kindje jezus, en vertelt ons dat de handjes moeten worden gevouwen, hij zingt iets van amen en danken. 2015 wordt ons jaar.



10 opmerkingen:

  1. Aw lieve meis :( Het doet me verdriet om te lezen waar je doorheen moest dit jaar. Jij en je gezin. Maar het komt goed. Van die scholen hoef je niks te verwachten. De leraren zijn bang voor hun baan, de directeurtjes de marionetten van de bestuurders en bovendien denken mensen tegenwoordig zo raar. Ze denken écht dat taken en presteren en doelen de norm zijn. Ten koste van het kind. Die moet zich maar aanpassen. Nou, zo hoeft het niet en zo moet het niet. En het is te triest dat jouw zoontje daarvan slachtoffer werd.

    Maar he.... hij heeft sowieso geweldige ouders, die niet de door school gekozen route wilden volgen ten kostte van hem En hij gaat nu naar een fijne school. Waar ie zichzelf kan en mag zijn.

    Dus joh... je hebt gevochten en je hebt gewonnen. Laat ze lekker de #&$*& krijgen op die andere school. Want je hebt gewonnen voor je kind. Die nu veel beter af is. Vreet de kerstkransjes uit de boom, ga lekker gourmetten, geniet van je vakantie... je bent klaar met vechten. Alles komt goed, dankzij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet schuldig voelen, niet doen! Je hebt er alles aan gedaan. Soms probeer je een systeem te veranderen, gewoon omdat je denkt dat dat het juiste is. En dat lukt dan niet, maar dat wil niet zeggen dat je niet voor je kind gevochten hebt. Hij is nog jong, het komt goed, echt! Zeker met jullie als ouders. 2015 wordt beter! Geniet van je versierde boom, je gezinnetje en de feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte hoor, ik snap "de kater". Hier was ook iets aan de hand met school (middelbaar) maar gelukkig zijn we nu wel een stap verder en heeft zoon eindelijk erkenning.
    Lekker genieten van je boom hoor ;-) En ik hoop dat jullie gezellig met een elkaar een mooie kerst hebben én je zoon nu lekker op zijn plekje zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leg het naast je neer, het leven is veel te mooi. Later zul je zeggen waar heb ik me druk over gemaakt, je hebt er voor gevochten toch! Fijne kerstdagen en geniet van de veel te grote dure boom. Moest dat nou? ( . ;.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Komend jaar zul je zien hoe je zoontje opknapt en daar gaat het om. Het 'systeem' verander je toch niet meer. Vooruit! en een fijn 2015 toegewenst!
    En wat je boom betreft als het met kluit is zet je hem lekker in de tuin kun je er nog langer van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zoontje komt er wel, en tot eind van het schooljaar en dan is het 100% een afgesloten hoofdstuk.

    Fijn dat hij nu wel op zijn plek is, dar gaat het om

    Groetjes,
    Maartje blogt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Uit jouw verhaal maak 'k op dat jullie kereltje het op de andere school al prima naar z'n zin heeft, fijn.
    Nu voor jullie uithuilen en opladen tijdens de kerstvakantie, sterkte

    BeantwoordenVerwijderen