maandag 6 oktober 2014

Huishoudschema en andere zaken

Het was hier even een tijdje rustig, mijn zus trouwde en daar had ik het druk mee.
Door de drukte is de zooi een beetje blijven liggen, dus ik heb besloten deze week voor de vakantie lekker aan de slag te gaan.
Vorige week heb ik ook mijn huishoudbegroting bijgewerkt, nieuw deze keer was dat ik de oudere kinderen er in heb betrokken. Maar daarover later deze week meer.

Onze jongste zoon moet op maandagochtend naar de logopedie om half tien een rot tijd zo midden op de ochtend. Voordat je het weet moet je nog massa's huishoudelijk werk verzetten in een uurtje.
Daarom heb ik het huishoudschema iets aangepast
Ik doe tegenwoordig steeds minder online. Ik heb een laptop maar geen mobiele telefoon ik merk dat ik mij in het internet kan verliezen. Ik was op zoek naar een goed huishoudboekje maar ik moest mij overal voor registreren dus een huishoudschema en het huishoudbudget heb ik keurig op ruitjes papier geschreven, Vervolgens maak ik een goede foto en sla hem op in een mapje op mijn computer.

In dit huis heerst al een maand krentenbaard, eerst kreeg de jongste het en wat later de middelste en nu heb ik het in mijn neus het is echt vreselijk vervelend. Bovendien vind ik de hormonenzalf van de huisarts niet zo geweldig. Heeft iemand van jullie nog een tip?

Tot zover, ik ga bezig met de was die bijna tot aan het plafond ligt. volgens de berichten is het vandaag nog droog en met die wind waait het nog wel even lekker door vandaag, en is het morgen onstuimig regenachtig weer.
Ik bloei helemaal op van die herfst.

8 opmerkingen:

  1. Krentenbaard (impetigo noemen we dat hier) is echt vreselijk. Enkele jaren geleden kreeg eerst mijn oudste zoon het, en daarna ook ikzelf. Raar genoeg kreeg ik het op mijn arm en niet in mijn gezicht. Bij mijn zoon leek het wel of heel zijn gezicht vol kraters stond. We kregen toen allebei een inwendige en uitwendige antibioticakuur en toen ging het weg, voor een tijdje toch... want mijn zoon heeft het daarna nog een paar keer gehad. Volgens de dermatoloog blijft de bacterie bij sommigen (de pechvogels) een tijdje aanwezig in de neus en flakkert het dan af en toe terug op. Uiteindelijk wint het afweersysteem het wel. Nu zijn we hier al heel lang van krentenbaard verlost en het is nooit meer terg gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of het ook bij krentebaard helpt weet ik niet, maar mijn moeder kreeg van de huisarts op een gegeven moment een grote pot basiszalf mee (vaseline maar dan zonder geurtjes en dingetjes) toen mijn broertjes en zusje veel eczeem hadden. Dat omdat ze zo vaak eczeem hadden dat mijn moeder én de huisarts vonden dat er iets anders dan hormoonzalf moest komen. Uiteindelijk hielp die basiszalf veel beter. Dus misschien even met de huisarts overleggen? Zeker als je het vaak voor je kinderen nodig hebt is zoiets beter, en als het op hun naam wordt voorgeschreven valt het niet onder eigen risico ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik betaal altijd even goed een bijdrage voor dingen die op de naam van de kinderen word voor geschreven,,, zal dat per verzekeraar verschillend zijn?

      Verwijderen
  3. Oeh, krentenbaard is echt waardeloos!
    Het enige wat hier hielp was heeeeeel erg goed opletten: zo min mogelijk lichamelijk contact, veel wassen, elke dag iedereen onder de douche en toch ook wel het zalfje.
    Hopelijk ben je er gauw vanaf!

    Succes met je bult met was ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hormoonzalf bij krentenbaard? mn dochter kreeg antibiotica.. een gewone kuur, omdat ze te veel plekken had voor zalf, maar anders had ze dus antibioticazalf gekregen, geen hormoonzalf..
    en we moesten de plekken (ze had t op haar benen, en later nog een x op haar armen) schoonmaken met betadinescrub..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zinkzalf en een eigen handdoek las ik op internet. Het droogt sneller uit en jeukt minder. Niet krabben en goed handen wassen. Wel heel vervelend. Gefeliciteerd met je zus. Hoop dat de berg was inmiddels "opgedroogt" is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een briljant idee om een foto te maken, en die in te scannen.

    Ik vind de herfst ook heerlijk. Het is zo'n gezellig seizoen vind ik.

    www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat mijn dochtertje ( waarschijnlijk) krentebaard had, hadden we ( verdunde) tea tree olie gebruikt, met een paar dagen was het weg. Het prikt wel.

    BeantwoordenVerwijderen