dinsdag 7 oktober 2014

De nieuwe begroting

Ik heb de nieuwe begroting vanaf nu gemaakt. In het nieuwe jaar zal ik hem moeten actualiseren, omdat ik nu nog niet weet hoe onze zorgverzekering eruit gaat zien tenminste het totaal bedrag. Bovendien gaat onze jongste op zwemmen.
Ik heb het gewoon old fashion op een hokjes papiertje geschreven dus geen mooie rijtjes maar gewoon overgenomen in mijn blog.

vaste lasten 
Hypotheek 498
opbouw hypotheek 53
gas/elektrisch 180
vitens 24
zorgverzekering 84,75+93,95
Woonpakket 21,07
levensverzekering 70
uitvaart 9
waterschap 32
gemeentelijke heffingen 73
trein abbo   151
telfort 29
ziggo 17

bibliotheek 3,75
oranjevereniging/dorpsbelangen/duurzaam clubje 3

sport kinderen 28
hobby man 12
ouderbijdrage scholen 13
kosten rabobank 4

Totaal vaste lasten 1400

variabele lasten

boodschappen 500
verzorgingsartikelen 50
hobby sport 50
huis/overig/zakgeld 100

Totaal variabele kosten 700

Totaal 2100

Inkomsten: Salaris 2100
kinderbijslag 246

sparen 246 p/mnd

Niet in dit schema meegenomen jaarlijkse uitbetaling belasting (hypotheek rente aftrek)

Buffer: 4000 op spaar naast lopende rekening

Deposito 15000 kunnen we niet aan komen.

Auto staat op de zaak en internet wordt ook door de zaak betaald.

We hebben een groene energie aanbieder van de Bron, 8 oktober krijgen we nog geld terug van g.reenchoice.

Dan is de buffer bijna 5000 euro. Het doel is om de buffer op 10000 te krijgen maar dat is het al een tijd ;-)


15 opmerkingen:

  1. Dat ziet er allemaal goed uit. En die buffer komt vanzelf daar waar je hem hebben wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt, je hebt bijvoorbeeld altijd kosten van je huis. Wij hebben nu last van een lek in het dak.

      Verwijderen
    2. En we hebben wat uitgaven gehad voor de bruiloft na mijn zusje

      Verwijderen
  2. Jullie hebben best een flinke buffer. Als je de deposito meerekent. Mooi streven, 10.000. Die heb ik ook altijd als doel.

    www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de deposito, maar de buffer is te laag die zou in onze situatie 5800 euro minimaal moeten zijn

      Verwijderen
  3. Mooi bedrag voor een buffer 10.000, dat is ook ons streven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie begroting.
    De beste manier om meer te geld over te houden zou denk ik zijn, als het jullie zou lukken om meer inkomsten te krijgen. Want er valt verder denk ik niet heel veel af te knabbelen... misschien wat boodschappen hier en daar...

    Ik vraag me af hoe het jullie lukt om een vast inkomen uit een eigen bedrijf te halen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee joh besparen op boodschappen lukt niet meer ik heb twee pubers in huis;-) Bovendien eten we ook meestal biologisch in ieder geval uit de streek. Voor zover mijn budget dat toelaat.
      WE kunnen een vast inkomen uit ons bedrijf halen omdat we vaste klanten hebben met een gemiddeld aantal uren werk per week. Met een project hier en daar. in principe zit ik aan de lage kant in soortgelijke functies wordt er meer verdiend.
      Bovendien werk ik ook 12 uur in de zaak mee. In principe zie ik nog niet zo de noodzaak van extra inkomsten in.

      Verwijderen
  5. Heb je kleding onder overig staan? Verder een mooie begroting. Ik vind het altijd leuk om eens bij een ander gezin te kijken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Netjes hoor! Ik dacht altijd dat wij aan de hoge kant zaten qua water en energiekosten. Maar bij jullie is dat vergelijkbaar, dat stelt mij weer gerust.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net als jullie hebben we een oud slecht geïsoleerd huis, we hebben zelfs nog enkele glas boven. Natuurlijk zou dat moeten worden vervangen maar daar spaar ik voor. Bovendien hebben we beide pubers in huis.

      Verwijderen
  7. Dat scheelt zo superveel he, of je huis geisoleerd is. In ons oude dijkhuisje betaalde ik 220 euro ofzo. Hadden we ook wel een tropisch aquarium van 2 meter. In ons vorige huis zat ik, verrekend met teruggave op nog geen 110 per maand en het huis is tweemaal zo groot en we zijn met drie mensen meer en altijd thuis. Raar!

    Mooi joh, je zit al op de helft van je buffer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Da's een heel nette begroting :) en idd die pubers hè, ze eten als bootwerkers, hebben geen idee van energiekosten en dan krijg je ook nog een grote mond terug als je er eens iets van zegt,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om je cijfers zo te zien. Ik vind dat altijd erg handig, want het geeft me een maatstaf om onze kosten op af te zetten.

    www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen