maandag 25 februari 2013

De stilte doet pijn aan mijn oren

Het is nu 24 over acht en alle kinderen en man zijn naar de peuterspeelzaal, school en werk.
De stilte doet pijn aan mijn oren. De vakantie is weer voorbij en als ik om mij heen kijk moet ik hoognodig aan de herstelwerkzaamheden beginnen.

Het was een week met de nodige uitgaven. Ik heb een aantal stuks nieuwe kleding voor mezelf gekocht. Schoenen, vest en een legging wat sieraden in de uitverkoop en ondergoed. Na mijn laatste stukje ben ik ergens over gaan nadenken. In de reacties zei iemand dat ze 14 dagen kleding op voorraad heeft. Voor de jongste wil ik die voorraad ook op dat aantal brengen. Ik grijp nu best wel eens mis. En dat heeft niet te maken met het aantal wassen wat ik draai.
Mijn doel is dan ook om de kledingkasten voordat de nieuwe kinderbijslag komt uit te mesten en die van jongste als gezegd aan te vullen. Ik heb er al een begin meegemaakt. Hij heeft een nieuwe broek erbij gekregen en een jas. die laatste was tweedehands vna marktplaats voor het bedrag van 8,25 inclusief verzendkosten. Het is een prachtige jas donkerblauw waterdicht e groot genoeg om te bewaren voor de volgende winter.

Als laatste uitgave voor de fun kan ik 65 euro noteren. Het deed pijn aan mijn hart. Wij hadden een bon gekregen voor onze verjaardagen van 25 euro voor een restaurant in de buurt. De bon was bijna verlopen zodat we wel wilden gaan. Het was echt een heerlijke avond waar we van genoten hebben. Wel een voorgerecht hebben genomen maar geen toetje. Maar na aftrek van de 25 euro was er nog wel 65 euro over en daar moest ik toch van slikken. Ik dacht iedere keer aan dat geld waar we met ons gezin een week van konden eten.
In ieder geval was het een heerlijke avond waar we echt van genoten hebben. En ook van het lekkere eten. En op die ervaring kan ik weer even teren...

Zo nu maar naar de realiteit. Om kwart over elf moet ik de jongste alweer op gaan halen. Tussen nu en dan zit nog drie uurtjes waarin i keven flink moet buffelen. Opruimen van de woonkamer, keuken en bijkeuken. Een natte lap over de gebruiksvoorwerpen als tafel en vensterbanken. Het speelgoed uitzoeken |(dat kan vanmiddag ook) na de vakantie is dat altijd een vast onderdeel. :)
Het toilet moet gesopt en ik heb stapels was te wassen. En eigenlijk moet ik ook nog wat melk en fruit halen.

Ik begin maar vlug met werken maar heb genoten van de "rust "