donderdag 15 november 2012

Op de markt is een gulden een daalder waard.

Iedere week hebben wij in ons dorp een kleine markt. Waarschijnlijk verkopen ze de left overs want het is spotgoedkoop.
Ieder week koop ik 6 broden en vijf zakken met krentenbollen, kaas/uienbollen en gewone bolletjes. Meestal kan ik als ik vroeg ben 4 donkere meergranen broden kopen. Die onze kinderen wonderwel heerlijk  vinden. Door de week maak ik ook bijna iedere dag zelf, en een keer in de week tosties van het oude brood. De kontjes snijd ik fijn en bak ik in een koekepan met een klein beetje olie krokant. Die stop ik vervolgens in een goede afsluitbare bak en gebruik ik later door de sla of de soep. Als al het brood binnen is ga ik smeren vijf zakjes met 6 boterhammen en vijf zakjes met 4 boterhammen. Natuurlijk houd ik mij wel aan wat variatie in het beleg en eens een bolletje erbij. Als de zakjes klaar zijn dan worden ze ingevroren in de diepvries en de mannen halen de zakjes s ochtends diepgevroren eruit en hebben tussen de middag een fris broodje.
De zakjes worden weer meegonemen en vanzelfsprekend gerecycled.

Op de markt kreeg ik ook nog een paar kilo paprikas te pakken. Die heb ik in stukjes gesneden en in de vriezer gedaan.


kopen jullie wel eens op de markt? Ik bespaar er vele euro s mee!:)

11 opmerkingen:

  1. Ik heb bij ons op de markt een paar keer gekocht, maar ik vind het helemaal niet zo goedkoop. Ik koop sinds kort b.v. kaas bij een kaaswinkel die een paar dagen in de week open is, en dat is veel voordeliger! Plus dat je niet contant hoeft te betalen, vind ik ook een voordeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nu precies één van m'n doelen van november ;-)
    Ik lees je blog graag, daarom krijg je van mji een award! Meer hierover lees je op mijn blog 'gezinsleven'.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel is hier niet goedkoper. Vaak is het wel beter. Ik kocht vanmorgen een brood voor €1,25. Het laat zich heel goed invriezen en is dan nog als vers. Groente en fruit kan ik regelmatig wel goedkoper kopen op de markt, zeker in de zomer.
    Overigens is het belegd invriezen best slim. ik kom nu regelmatig wat tijd tekort smorgens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn man is dol op de markt, maar ik kom er eigenlijk nooit. Het is er zo ontzettend druk, en ik heb het idee dat de Lidl goedkoper is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik koop er wel eens wat ik in de supermarkt niet kan krijgen (tuinbonen bv.) maar voor het meeste is de markt bij ons niet goedkoper. Maar wij hebben de mazzel met een Marrokaans groentewinkeltje in de buurt. Het is geen A-klasse groente maar als je het niet te lang laat liggen en het niet erg vindt om af en toe een slecht stukje weg te snijden kun je daar voordelig inkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt van mij een award gekregen. Zie mijn blog. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou eerlijk gezegd niet zonder de buurtmarkt kunnen , wij wonen in de buurt van de Dappermarkt in Amsterdam en echt alles kan je daar zo'n beetje kopen. Oke je moet wel kijken naar de kwaliteit en prijs maar dat heb je overal en als je een beetje je ogen de kost geeft ook bij de winkels in de nabij gelegen Javastraat( veel turkse enz winkels) kan je echt heel betaalbare groenten kopen.Ook de vis op de markt is goedkoper dan in de viswinkel en goed. Het is maar net welke eisen je stelt , al moet je altijd rekenen en in sommige gevallen is de supermarkt goedkoper en de volgende keer weer de markt. Maar ik koop er naast groenten en fruit, ook sokken, ondergoed, kleding en andere dingen als bodylotion, regenkleding etc. Maar nu is deze markt ook erg gevarieerd in prijs en aanbod.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Elke week maak ik een ommetje om over de markt te kunnen wandelen, maar ik haal er nog niet alles vandaan. Toen ik een tijdje daar mijn brood haalde, werd er gevraagd of ik alstublieft toch maar weer naar de bakker wilde gaan.. Maar mijn wol haal ik daar dan weer wel! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Af en toe ga ik naar de markt. En dan neem ik me voor dat vaker te doen.
    Het is goedkoper dan de supermarkt (met name fruit, laatst waren de elstars hier in de winkel 1,40 per POND!) en het scheelt verpakkingen. Maar het is wel een gesleep, ik vergeet altijd mijn truttige trollie mee te nemen....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mag ik vragen wat voor beleg je er dan allemaal op doet?
    Mijn man eet graag kaas maar kun je dat wel invriezen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jah oor ik doe alles erop wat ze lekker vinden

      Verwijderen