donderdag 20 december 2018

De donkere dagen voor kerst

De donkere dagen voor kerst. Totaal uitgegeven €655 inclusief kapper 2* en sint cadeaus en inclusief kerstboodschappen. Nog 70 euro in de knip tot morgen of donderdag. Ik moet nog wat dingetjes halen voor de kerst.
Foto 1) theelepeltjes worden hier opgegeten😂 3 euro het hele bakje. Ik geef de mooisten aan mijn moeder die ze spaart. De rest erbij voor 1 euro 4 euro voor alles
cadeautjes voor de juffen. In gepakt in een bewaard zakje en derde kwam met 100 tekeni ngen thuis die nog in zijn vak zaten. 2 vetplantjes met kerstballen erin gedaan uit mijn ruime plantenverzameling. 1 vilt zelf knutsel kerstboomhanger van Sostrene Grene ooit gekocht uit de cadeaudoos. Een eco bijtring gevonden bij de kringloop was nog helemaal nieuw voor een juf die een baby krijgt. Voor de chauffeur van de taxi een kartonnen doos formaat schoendoos. Met 3 biertjes erin uit de bierbox die man kreeg als kerstpakket. Ik had niet veel ruimte in mijn budget voor eindejaarscadeautjes maar hier was iedereen erg blij mee!
Foto 3..
 De was op zondagavond. Derde kwam van de logeeropvang en dochter kwam met een  mand beneden houdt me van de straat😂
Dan een boodschapbudgeteertip. Naast de tips die we onderhand wel kennen zoals maak een lijstje, maak een weekmenu,  ga door je knieen voor de goedkopere merken en niet met trek boodschappen doen. Ik doe al een paar weken het volgende... ik maak een lijstje wat ik moet hebben. Daarna reken ik uit wat ik max kan en wil besteden. Dan zet ik alle bedragen achter de boodschappen. Dus halfvolle yoghurt 84 cent of bruin brood 0,85 keer 5. Dan reken ik precies uit wat het kost bijv zaterdag 94 euro inclusief bijna alle kerst boodschappen en fruit dit keer. De week ervoor was het 57 euro en die week daarvoor 63 euro dit is exclusief groente en fruit. Daar geef ik 20 euro gemiddeld aan uit op de markt. Ik ben nu aan het experimenteren met boodschappen uit de aanbieding bij de plaatselijke supermarkt en de Lidl. Daarover later meer.