woensdag 17 januari 2018

Woensdag met plaatjes

Om 5.45 begon mijn dag toen ik een zeurderig huiltje hoorde naast me. De jongste telg had honger. In bed een fles gegeven.derde was ook al wakker, maar mag pas uit zijn bed als de wekker gaat. De jongste valt voor het eerst overigens weer in slaap in ons bed. Hij heeft gespookt vannacht dus ik ben er blij mee. Jongste kleed zich om. Vaste regel opstaan kleren aandoen. De kleding hangt al klaar. Gisteravond nadat ik de jongste in bed had en derde in bad (wees gerust hij is bijna 9) heb ik de slaapkamer van de derde gezogen. Ik nam even een korte pauze, en toen zijn we een hapjespan gaan halen in een dorp verderop. Die had ik gekocht van facebook marktplaats. Deze past bij mijn andere onverwoestbare pannen van Ikea. 5€ was de schade. Om kwart over 8 waren we thuis. Toen ben ik de oud papierbak gaan opruimen. Ik vond derde zijn ruimte boek, onderin de bak kan hij fijn lezen over de ruimte. Plaatjes bekijken. De vensterbak opgeruimd. Doordat derde helaas weer moet verkassen van school zit ik in de formulieren... alles netjes bijelkaar opgeruimd staat netjes. Toen was het 21.20, ik ben aan de was begonnen. Er stonden maar liefst 3 wasmanden met ongesorteerde was. De was gesorteeerď op kleur idd. Ik heb bont, zwart, fijn en wit. Een bonte was aangezet. Toen de fles gesterriliseerd in de magnetron. Een beker warme melk gemaakt en de voeding klaargezet. Om 22.45 de baby nog een papfles gegeven. Hij slaapt nu nog bij ons maar ik wil binnenkort gaan oefenen bij derde op zijn kamer. We hebben geen slaapkamer meer "over". Dat was gisteravond. Nu is het 8.05 en zoals ik schreef begon mijn dag om 5.45. Kids aten ontbijt met man. Ik haalde de bevroren boterhammen voor de lunch uit de vriezer. Ik smeer 1 keer per week brood voor de kinderen en vries dat in. Dat doe ik met vers brood. Oudste heeft een tussenjaar en is nu orderpicker die heeft wel trek tussen de middag. Die krijgt 7 boterhammen en 1 kontje mee om in de cup a soup te dippen😉 het bespaart tijd en geld. Omdat baby nog sliep heb ik de tafel bijna weer schoon.  Zie foto 1) en is de vaatwasser alweer gevuld. Het huis is stil. Man vertok met dochter richting de stad en zoon met zijn lift. Derde ging met de taxi mee. Ik ga nu bezig met de was die ik gister heb aangezet en wat opruimen. Ik moet even bedenken wat we met het eten doen. Ik wil graag de baby ook groente gaan geven. Hij krijgt al peer banaan en appel. Ik wil er groente bij gaan geven. Ik verzamel ijsblokbakjes die ik vul met gepureerde hapjes die ik vervolgens invriea. Je gooit niets weg maakt zelf en bespaart heel veel geld en tijd
10.10 baby is wakker en heeft een vieze luier. Ik gebruik zelf gemaakte billendoekjes.
Gedronken gespeeld en gevoed. Het brood is bijna op en de koffiefilters. Maar het wordt hier enorm donker er komt echt een dikke plensbui en de baby is best moe dus ik leg hem in zijn bedje. Ik heb een email opgesteld en afgestoft. De vaatwasser is weer schoon mijn 365 hapjespan ook wauw❤ de baby sliep al in zijn wipper hopelijk slaapt ie nu ook in zijn bedje. Hij zuigt sinds kort op zijn duimpje. De was heb ik ook alweer klaar staan om gevouwen te worden.
12.13 het slapen wik geloof ik niet lukken. Ik ben net aan het aardappelen schillen. Mijn 365 set is bijna compleet. Wellicht vind ik nog eens een kleine pan bij de kringloop. De babyfoon is ook van marktplaats. Doet het prima. En is erg handig
Hozen deed het net, baby wakker even een paar boodschapjes oeps hagels! 13.11 uur. 14.12 de bonnetjes meteen in mijn agenda geschreven. De bonnetjes bewaar ik dan kan aan het einde van de maand analyseren. Vlees staat met stip op 1 meestal.. ik kocht nu op gehakt dag een pond bij de slager voor €3,30. Haargel bij de D.A. 1 plus 1 gratis en bij de super haalde ik ook het een en ander wat op mijn lijstje stond. Snel de dekbedovertrekken even in de droger. Vandaag alweer twee keer gewassen.
Dochter van 15 is kwart voor 3 thuis. De baby heeft net de fles gehad. Ik zet thee voor dochter en koffie voor mezelf. Met een banaan als lunch eet ik nu 2 crackers bij de koffie.15.10 komt derde thuis met de taxi. Zoontje eet en drinkt wat en ze gaan even gamen met dit pet weer. Baby ligt heerlijk bij dochter op de bank ik lees nog even de Genoeg. Zo de 3 wasmanden vouwen.  De baby ging nog slapen en ik heb de wasmanden gevouwen en het eten opgezet. Dochter bleef thuis en ik ging door de hagel met baby en zoon eitjes halen. We verzonnen verhalen over diepe moerassen en ik vond het heerlijk voor de tweede keer in de hagel. 1730 kwamen man en zoon thuis en aten we bloemkool €1,- welkoop, slavinken van vorige week 1 plus 1 gratis eigengemaakt kerriesausje en aardappelen nog van de Aldi die toen 2 euro waren per 5 kilo.
19.28. Samen met man de vaat. Baby en zoon van 8 zijn in bad geweest. Baby gevoed en is lekker gaan slapen. Zoon is gebaden door dochter en nageltjes geknipt. Ik heb hem geholpen met zijn tanden poetsen. Hij trok zelf zijn pyama aan en toen heb ik hem drie verhaaltjes voorgelezen.Toen heb ik de dekbedovertrekken om de dekbedden gelegd. Nu stoven de peren nog doe ik het vaatje nog en begint mijn Yoga om 20.45 om 23 00 zal ik baby de laatste fles geven. Morgen weer een nieuwe dag.