woensdag 10 januari 2018

Doelen en een (kleine) begroting

Mijn laptop wordt door de kinderen gebruikt vandaar dat ik er niet vaak aan kom om even een blogje te tikken. Op mijn telefoon heb ik ook een app, maar een groot verhaal typen is gewoon niet fijn op een telefoontje. Oo www. Facebook.com/creatiefmetweinig post ik wel regelmatig iets.
Onze derde zoon kan helaas niet op het SBO blijven en we moeten voor 1 februari een SO school hebben uitgezocht. Dat brengt stress bij zoontje.. "mag ik nu wel op deze school blijven?" Maar ook bij ons. Ik laat zo nu en dan lekker mijn tranen de vrije loop.. Opruimen helpt trouwens ook ontzettend 😂 
Mede bloggers hebben het vaak over het stellen van doelen, op financieel gebied heb ik er een paar gemaakt en ook op persoonlijk vlak, ik hoop dat ik in januari 2019 kan zeggend at ze allemaal behaald zijn.

Financieel: Aflossingsbuffer 2500 euro.
Het is weer een begin we hebben nog veel te verbouwen en hebben ook al afgelost en lossen af. Ons huis staat niet onder water.

Verbouwbuffer: 2500 tot juli 2018 zit nu nog 800 euro in. In de zomer wordt de kamer aangepakt en het zolderkozijn moet vervangen worden.

Buffer 5000 zit nu 1500 in

Ik heb op andere spaarrekeningen geld vastgezet voor een hoger rendement. En we hebben nog banksparen. Maar de potjes moet aangevuld dat is een goed vooruitzicht.

Persoonlijk: Doorgaan met afvallen en komen op een gezond gewicht.

Meer bloggen (3 keer per week) en een cursus of opleiding volgen, iets wat mij verrijkt in ieder geval.

Om die potjes te vullen zal er op sommige punten bezuinigd moeten worden. Maat ook consuminderen, sowieso moet je opletten met 1 inkomrn en een gezin met 6 personen.
Ik zal dan ook over de verschillende punten uitgebreid bloggen.

Alvast als voorproefje de begroting van onze zoon. Die heeft een tussenjaar en werkt vaak kortdurende baantjes. Nu is hij orderpicker vijf dagen in de week precies werk. W eweten nog noet helemaal precies wat zij  weekloon zou zijn maar hij werd helemaal krankjorum van het gebrek aan overzicht. Ik maakte me ook zorgen. Je kan best 300 euro op je rekening hebben staan, maar er dienen ook weer rekeningen betaald te worden. Bovendien is het een goede les voor als je op eigen benen komt te staan.

Zo heb ik zijn begroting gemaakt samen met hem.

Loon
Zorgtoeslag 90

850

Lasten

Zorgverzekering 117
Reiskosten 90
Autorijlessen 180 (wij betalen de helft)
Spotify 3.95
Simpel 10
Ov 10
Bank 2,50

423,50

Uitgaan e/a 150 ( kadootjes, vriendenploeg kosten ed)
Sparen 180 euro

Hij had goede meevallers vqn de belasting dus zijn spaarrekening is goed gevuld om daar niet makkelijk aan te zitten hebben we een money you spaarrekening.

Zijn zorgverzekering is bin Anderzorg, zoon is een sporter en heeft 9 keer fysio podotherapie (heeft beenlengte verschil) en voor maar 1 euro meer per maand een tandartsverzekering erbij.