donderdag 16 november 2017

Kringloop vondsten, boodschappen budget

Vorige week was ik alleen maar in de weer geweest met de kleine Arne die niet meer wil slapen in de kinderwagen in de kamer. Alleen door te wandelen met de wagen gaat hij slapen. en omdat hij s nachts ook nog gewoon voeding krijgt zakken mijn wallen tot onder mijn schoenen en mijn was en het stof tot aan het plafond. 
Bovendien wil ik hem wennen om in zijn bedje te slapen, als straks iedereen weer thuis is tijdens de vakantie kan hij daar lekker rustig liggen. Zijn bedje staat vlak naast ons bed. het gaat best goed al huilt hij eerst heel even. En wordt wel weer eens wakker maar valt dan ook wel weer in slaap afgelopen dinsdag sliep hij zo drie uren achterelkaar. Anders zijn het haze slaapjes. Het is ook niet hysterisch huilen hoor wat jengelen en zeuren. Beneden slaapt hij maar 15 minuten ofzo ik ben niet voor het laten huilen van babys maar even huilen voor het inslapen. Als hij ontzettend hysterisch is troost ik hem heerlijk en dan laat ik hem weer lekker verder slapen. 

Iedereen is alweer bezig met de zorgverzekering, ik doe dat altijd traditioneel tussen Sinterklaas en Kerst.  
klik er is ook een deel 2 dusss

Op de 15 e begint mijn nieuwe maand, en ik stort nu 500€ op mijn boodschappen rekening. ik heb deze maand 100€ gebudgeteerd voor de Sint. Alles moet deze maand van die pegels meer ga ik er absoluut niet aan uit geven. :-)

De eerste cadeautjes had ik al gekocht twee maanden geleden, maar vandaag bij de kringloop ben ik ook weer goed geslaagd. Dit gaat van het boodschappen budget trouwens. daar had ik nog 20 euro op staan. Dus kwam mooi uit. Geen verder schade.
 ik heb in mijn telefoon een lijstje wat ik nodig heb. Daar staat in een tweepersoons dekbed, altijd permanent bakjes met dekseltjes het liefst bakjes van glas. Een pan, wekker radio, schoencadeautjes, badthermomether en bekers/bakjes voor school. ik maak savonds de lunch klaar en dan staan mijn lunchbots soms nog in de vaatwasser. 
Dat was mijn lijstje. Vanochtend na het eerste slaapje van baby en voeding dacht ik in de wakkere tijd even naar de kringloop te kunnen en dat klopte precies babys van bijna 3 maanden hebben gelukkig een langere wakkere tijd. Een rammelaar (arne had er nog niet een) Een ding die aan de binnenkant van de wagen kan hangen en een speelgoed ding van Chicco die je op en neer kunt bewegen cadeautjes voor de kleinste man klaar. De kerstboom en de ster bedoeld voor de grote ramen bij de jongens op de kamer. (getest ok) en toen mijn klapper echte led lichtjes 2 strengen. die zijn bij de welkoop hartstikke duur. *looptsnelmetmobilindehandnaarlichtnetstoptlichtjesinstopcontactmaaktfoto*  *renterugwantmoetnogwaseten1000dingendoeninslaaptijd*  daar zijn de lichtjes al mooi


Altijd leuk ik houd van licht en vooral van LED licht. 
Koffie is gezien mijn energiek toestand een belangrijk bestanddeel momenteel. ik heb nu een makkelijke houder met filters! Zit ik gebakken en heb ik niet meer een saaie doos in mijn kastje. Bovendien kan het ding aan mijn rvs stang in de keuken houden mocht ik dat willen. Er staat nog een massage dingetje bij voor in de zak. De kerstboompjes en ster geef ik mijzelf mooi voor 5-12
De weckpot met de vaatwastabletten is gevallen heb nu een nieuw. Ik zocht nog een kleine pan voor groente en dergelijke en hij stond al voor me klaar (hij was ook niet beschadigd ofzo)
O ja die ene streng lichtjes is disco! je drukt op een knopje en flashlight!

Zondag was ik weer even bij de COOP geweest, het leven is duur met allemaal kinderen in de groe en regelmatige lezers weten dat ik daar regelmatig vlees scoor met een sticker.
Dit keer had ik ook de folder nageplozen. Op zondag staan er geen postertjes meer voor zodat je weet dat het in de aanbieding is, maar ik kan heus zelf ook zoeken. Ik kocht 4 pakken 250 gram roodmerk DE was nu 1,69 als ik mij niet vergis... Helaas bon alweer weggegooid. Kipfilet, varkensfiletlapjes biologisch met 50% korting en een rauwkostsalade voor de helft. 
2 stukken Noord Hollandse kaas voor de prijs van 1, ontbijtcrackers van bolletje voor de prijs van 1. Er zit altijd een zelfde man achter de kassa. Laten we zeggen dat hij me heel bevreemd aankijkt iedere week ;-)
Zondag wil ik eigenlijk naar de Appie maar die is helemaal in Sneek daar zijn ook allemaal aanbiedingen. Met sparen van afgeprijsd vlees heb je een vriezer vol!

Nou twee uur.. Ik ga heel snel nog wat doen want we gaan straks weer voeden. Later!