vrijdag 4 augustus 2017

Tour door het huis deel 1)

We beginnen bij onze zolder, er zit een vaste trap naar de zolder. Daar zit een berging aan beide kanten die ik afgelopen tijd helemaal heb leeggehaald. Er staat nu 1 boekenkast met al onze boeken.
En 3 boxen met speelgoed van jongste. Je ziet ook nog een lijst staan die is voor de verkoop.
Hier heb ik twee grote wasrekken en er komt nog een uitschuifbare waslijn. in de ruimte voor de berging komt een in elkaar geklapte stretcher te staan, voor logés en voor man als hij eens even door moet slapen. Of voor een ander natuurlijk. Mijn man heeft de beschadigde stuclaag van de muur gehaald dat is de witte filmlaag op de grond. De wasmand is van onze zoon die vanaf nu op deze kamer slaapt. Tenminste de kamer achter de overloop.
 ik heb al eerder de foto's laten zien van de lege berging. Daar staat nu een ledikantje, een groot schilderij en twee ezels. De berging zit achter het schot aan de rechter en linker kant van deze foto. Aan de rechterkant zitten babykleertjes en dozen met herinneringen. verder staan er nog twee boxen met speelgoed voor L.
 Op foto 1 staat zoon zijn bureau, daar komt zijn pc op te staan. Hij heeft zijn tv naast de kast gezet. Die kasten zijn vast en al zo oud als dit huis. Mensen gooien ze uit hun huurhuizen maar wij kanppen ze op en gebruiken ze weer. In deze kamer staan er twee. De linker gebruikt zoon voor kleding. Ik heb de rechter gebruikt om het linnen in op te bergen.
in de tijd dat deze kamer nog een kantoor was heeft mijn vader er schuifdeuren en kasten ingemaakt. ideeal. Achter het bureau zit een luik die je eruit kan halen en de administratie van ons verkochte bedrijf plus alle onafgemaakt schilderijen van mijn man liggen.
Op de planken liggen woordenboeken en andere dingen die zoon voor school moet gebruiken.
Aan de rechterkant in de schuifkasten zit een doos met schildersspullen voor man. De koffers en in de berging daarachter een kunstkerstboom voor dochter en 1 ventilator. De schoenencollectie van mijn dochter staat ook nog achter een deur. Er is hier minimaal een kar vol spullen weggegaan. Een oud ben van oudste, heel veel spullen uit ons oude kantoor denk aan harde schijven kabels dat soort meuk, oude schoolwerkstukken en boeken en kerstspullen.
Deze kamer heeft een vrij grote inhoud en is erg licht, het nadeel is alleen de enkelvoudige ramen, de kozijnen die aan vervanging toe zijn en de temperatuur. in de winter is het koud en de zomer is het mega warm. We willen het kozijn vervangen en een dakraam toevoegen zodat het wat aangenamer wordt in deze kamer. Voor nu hang ik voor de onmogelijke ramen dikke gordijnen tegen zon en wind, van de kringloop met dubbelzijdig tape. Een goedkope oplossing en ik hoop eerst afdoende.

Op de eerste verdieping bevinden zich twee grote slaapkamers een badkamer en een klein kamertje
De twee grootsten zijn behandeld met glasvlies en opnieuw gestuct. Dit was twee jaar geleden. Op het voorste kamer sliep onze oudste en nu is onze jongste daar gekomen en de commode. Deze foto
 is van onze slaapkamer. ik heb de nachtkastjes allemaal geleegd en de boeken weggebracht of uitgezocht. Mijn nachtkastje is helemaal leeg gemaakt er staat nu alleen nog een kraampakket in.

 Deze kamer is onze slaapkamer, de baby komt er te slapen en mijn man zijn thuiswerkplek ineen. Leeg maar toch multifunctioneel.

De voorste slaapkamer bevat het bed voor derde zoon, wat we al hadden zijn speelgoed en de commode voor de baby. Die was 30€ van Markplaats. Voor de rest heb ik een aankleedkussen aangeschaft en wat hoezen. De rest is allemaal gekregen. We hebben ook een led lampje gekocht bij de LIDL.




Later meer..