vrijdag 17 februari 2017

Boodschappen budget verhogen en algemeen budget.

Mijn maand is weer voorbij, die loopt van 15 tot 15. Ik heb in totaal aan boodschappen uitgeven: €502 euro. Dat is 52 euro boven budget. Ik heb mijn budget nu bijgesteld op 500€, ik heb niets uitzinnigs gedaan met het budget en moet op kwaliteit van eten interen als ik minder verbruik. mijn idee is wel dat het in de zomer gemakkelijker gaat (rondkomen van mijn boodschappenbudget) omdat de groente dan van de tuin komt en de oogst überhaupt rijker is in Nederland. De groenteman is ook wat duurder, alhoewel ik gemiddeld voor 20€ heel veel fruit en groente heb. De groenteman koopt restpartijen groente in, en maakt er altijd een prijsje van. Hierbij de foto van vorige week toen was ik 18 euro kwijt. ik krijg ook vaak gratis dingen mee, afgelopen weken kreeg ik 2 meloenen mee. Anders had hij ze weggedaan.

Anderzijds zijn we ruim uit het algemene budget gelopen. Dat heb ik op 100€ maar de schade was afgelopen maand €550. we kochten nieuwe werkkleding voor man colbert, overhemd e/a en ik kocht een miele stofzuiger. Wel met een kortingscode van 50€ Daardoor betaalde ik €140.

Afgelopen zondag heeft onze jongste zijn A diploma gehaald! Voordat we op weg gingen viel er een heleboel sneeuw, check dit.. Afgelopen dinsdag was het prachtig voorjaarsweer en heb ik twee wassen buiten te drogen gehangen.


Bij de vorige zwemjuf in een andere plaats, vertelden ze ons dat jongste nooit zijn diploma zou gaan halen. Amper een half jaar later met maar een half uurtje les per week heeft hij het! Gewoon met de "gewone kindertjes.  We zwemmen nu met hem bij een andere zwemschool.

Een van mijn consumindertools is hergebruik. We werden getrakteerd op een broodje bij de h.ema. ik schudde de sla eruit en stak de zakjes in mijn tas. De kopsoep kregen we. Zo had mijn dochter een grappige lunch. Volgende week vakantie, we gaan een paar goedkope uitjes maken.
Daarover later meer!









5 opmerkingen:

  1. super van je zoon wat een kanjer !! en die"achterlijke"juf !!?
    zou géén juf mogen zijn van mij ....! het is niet omdat je ASS hebt dat je minder bent dan een kind die het niet heeft je bent net als alle andere en meer want jij bent uniek unieker dan een ander want door wat je hebt denk je anders en en dat is meerwaarde in je leven!! wij kregen te horen in de "steiner"-school notabene ! dat ons zoontje een erg laag IQ zou hebben en nooit zou kunnen meedraaien in het "gewoon"-onderwijs ! gelukkig hebben wij daar nooit in meegegaan en wat later ontdekte we dat hij autisme heeft en na vele jaren met problemen vooral omdat juffen en meesters gewoon niet willen of kunnen aandacht geven aan een leerling die iets andere ideeen heeft dat een gemiddeld "braaf"kind lees:volgzaam,gehoorzaam stil en dezelfde ideeen als juf en liefst niet te veel vragen stellen die de juf best lastig
    vind want hoe moet ze daar nu op antwoorden? onze zoon is ondertussen 14j en zit in het 2de middelbaar in één van de hoogste richtingen word het universiteit of hoge school , alles kan nog als hij het wil want studeren vind ie niet zo leuk , dus ja tot nu toe deed ie alles zuiver op geheugen en kennis !!
    autistische ja debiel verre van !! mama en papa geloof en steun je kind het kan veel meer dan het zelf denkt !!
    veel liefs van Jezebelle die 2 kinderen heeft en allebei zijn ze extra uniek en wij hebben altijd gelooft in onzer kinderen en die "zogezegde deskundigen" hebben wij niets aan gehad en nooit niet geloofd en dat was en is de redding van onze kinderen en onszelf !! en juffen die alleen maar de job kozen voor de (3maanden B) vakantie echt triest ! juf en meester jullie behoren elk kind te behandelen/te begeleiden alsof het jullie eigen kind zou zijn is dat niet zo ga dan in een fabriek werken !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja automatisatie is moeilijk voor kindjes met autisme. Mijn dochtertjes deden er ook langer over dan andere kindjes, maar nu kan ik met een gerust hart zeggen dat ze beiden kunnen zwemmen! :-) idd alles is mogelijk.
    En wat zien jouw boodschappen er ongelofelijk verzntwoord uit zeg! Bij ons is de helft snoep en koek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rare uitspraak van die zwemschool. Al doen ze er misschien iets langer over het is toch van groot belang dat een kind leert zwemmen, al zou hij er 2 jaar over doen. Super fijn dat het hem gelukt is. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen