dinsdag 20 mei 2014

De warme poetsdag

Zo daar zit ik fijn met een beker warme melk met een vel. Ik kijk naar buiten waar de gierzwaluwen een enorme drukte hebben om onder het dak naar hun nest te schieten.
Een mooi gezicht is dat. Het heeft hier even gerommeld maar het lijkt dat het onweer is overgedreven.
Een paar plensbuien deden hun werk voor de moestuin en het onkruid.
Nadat de kinderen naar school waren heb ik alle plinten gesopt, de meubels aan de kant geschoven en eronder gezogen en gedweild. De muren helemaal afgenomen en gepoetst. De deurkrukken afgenomen, de bank verschoven en uitgezogen en de keukenkastjes van buiten en van binnen schoongemaakt. Daarna dweilde ik alle vloeren erg precies. Met de ramen open was het zomaar droog. Vanmiddag vouwde ik drie wassen weg, waste het beddengoed en hing het aan de lijn.
Daarna sneed ik de andijvie zette het weg in een teil met water. Ik schilde de aardappelen en zette de piepers in de pan onder water
Na school gingen we naar een vriendinnetje van jongste om te spelen met water.
Het was vandaag een erg warme dag maar niet onprettig.
Thuis zette ik de andijvie op met een klein laagje water, daarbij een bio bouillon blokje zonder zout en samen met het aanhangende water stoofde ik het gaar.
Een heerlijk maaltje tezamen met een half karbonaadje.
Ik heb uitgerekend dat we hebben gegeten voor ongeveer €2 euro.