dinsdag 11 juli 2017

Nesteldrang? Of poetsweer ;-)

Gisteren heb ik dus eerst de wasmanden leeggewassen ik dacht aan de voorspelde regen, zodoende, je moet oogsten als de zon schijnt en dat geldt voor wassen ook.
Nu zit er nog een bont wasje in ik heb goede hoop dat die vandaag ook nog schoon en frisgewassen in de kasten komt.
Verder is de bovenverdieping een puinhoop, maar dat heeft niet zozeer te maken met puinhoop als in rondslingerend speelgoed maar meer in... glasvliesbehang plakken in een slaapkamer en het liefst in een lege slaapkamer. Zoontje op het grote bed van zijn broer en zijn broer in het kleine kamertje.
Gisteren heb ik de rommel nog opgeruimd in de kamer, de stofzuiger er doorheen geslingerd de wc een beurtje gegeven. s'middags moest ik een doos met duplo van jongste zijn school schoongemaakt ik deed het in een linnen tas op een fijn programma zonder centrifugeren in de wasmachine. Ik heb het op de picknicktafel in de tuin laten drogen, de bak schoongemaakt en de droge duplo er weer keurig ingedaan. S avonds de huishoudtrap erbij gepakt en het plafond en de bovenkant van de keukenkastjes schoongemaakt. Dit keer met mijn enige guilty pleasure Ajax limoen.... Ja klopt... ik gebruik meestal gewoon soda en groene zeep en baking soda, maar de ontvettende kracht van het chemische goedje en dan de geur, doet mij verlangen naar schoonmaken en meer schoonmaken en nog meer schoonmaken. Ik denk dat Ajax voor mij een soort van cocaïne is ik ga er gewoon op door... Dus.. zo schuldig als wat... maar het heeft geresulteerd in hele schone plafonds en bovenkantjes van de keukenkastjes, ik zal es kijken of ik er wat foto's van kan plaatsen. Vandaag is de bijkeuken aan de beurt. maar eerst heeft zoon zijn eerste rijles ;-0 Morgen wordt hij 18.
En bloggen want dan moet ik even zitten... Mijn boodschappenbudget is deze maand jammerlijk niet gehaald.. ik ben blij dat ik wat buffer heb met 3 feestjes was 500€ niet te halen... dus ik ben ook nog een doos met consuminderen....
Volgende maand nieuwe kansen.... Gelukkig hebben we ruimte om er boven te komen. Falen hoort ook bij het leven.